
- Wszystko jest na naszej stronie internetowej, a jak coś proszę wysłać do mnie maila, jak uda mi się znaleźć dyrektora technicznego to odpowiem jeszcze dzisiaj – lekceważy sprawę Magdalena Szulecka, rzecznik Kolei Dolnośląskich.
Na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego można przeczytać tylko informację, że pociąg na linii 283 zostaje zawieszony z przyczyn technicznych do odwołania. Pasażerowie mają duży żal do przewoźnika, że ten nie poinformował na tablicach informacyjnych i na peronach o komunikacji zastępczej.
Linia z Jeleniej Góry przez Lwówek Śl. do Bolesławca będzie trzecim odcinkiem w województwie, na którym do odwołania wprowadza się zastępczą komunikację autobusową. Wcześniej wprowadzono ją na linii Kłodzko Gł.- Kudowa Zdrój oraz Legnica- Lubin - Głogów. W poniższych przypadkach Komunikacja Zastępcza kursuje nieprzerwanie od dłuższego czasu przyczyniając się do wygaszania zainteresowania koleją pasażerów.
Komunikacja zastępcza będzie obowiązywać za następujące pociągi:
1. Pociąg nr 69723/2 - 04.58 Bolesławiec - Jelenia Góra 07.22
2. Pociąg nr 60723 - 08.15 Jelenia Góra - Lwówek Śl. 09.29
3. Pociąg nr 69724 - 11.26 Lwówek Śl. - Jelenia Góra 12.40
4. Pociąg nr 60725 - 12.57 Jelenia Góra - Lwówek Śl.14.09
5. Pociąg nr 69726 - 14.30 Lwówek Śl. - Jelenia Góra 15.44
6. Pociąg nr 60729 - 15.58 Jelenia Góra - Legnica 18.50
Komentarze (4)
I jak tu liczyć na polskie koleje ?!
Teraz to już nawet nie wiadomo na kogo ponarzekać. PKP rozmieniło się na miliony spółek, a odpowiedzialność za rozpad kolei zawisła gdzieś w próżni.
Ciekawe, czy prawdziwą przyczyną zawieszenia kursów na linii do Lwówka nie był przypadkiem brak taboru na ważniejszych trasach. Ale wątpię, czy spółka będzie miała odwagę przyznać się do tego.
Utrzymanie połączeń kolejowych Lwówka Śląskiego jest inicjatywą Artura Zycha-Starosty Lwóweckiego. Ten zaś jest politykiem PiS. Koleje Dolnośląskie, to spółka podległa Marszałkowi Województwa. Ten zaś jest zdominowany przez PO. Za przecinaniem wstęg i uroczystym otwieraniem kolejnych linii kryje się rzeczywista niechęć do podejmowania eksploatacji linii kolejowych. Uruchomienie linii trzebnickiej i jakuszyckiej zawdzięczamy tylko temu, że Panom z PO nie udało się już zatrzymać uruchomionego przez poprzedni zarząd procesu rewitalizacji tych linii.
szynobusy kursują już normalnie