To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Ochrona w autobusach, bilety przez telefon

Fot. ROB

To tylko niektóre propozycje rozwiązań w jeleniogórskim MZK, jakie lada moment wejdą w życie. – Te pomysły pchną MZK w nowy etap rozwoju – ocenia Hubert Papaj, zastępca prezydenta Jeleniej Góry.

Już od początku września pasażerowie mogą kupić bilet przez... telefon komórkowy. Warunek – musi to być telefon z internetem. – Należy pobrać bezpłatną aplikację Sky Cash i zarejestrować się w systemie – mówi Adam Krypel, dyrektor ds technicznych firmy Sky Cash. Jak wyjaśnia, zakup takiego biletu jest niezwykle prosty, wystarczy kilka kliknięć. W aplikacji wybieramy opcję „Bilety miejskie”, miasto Jelenia Góra wybrane jest domyślnie, choć można je zmienić wchodząc w dodatkowe opcje. To dlatego, że operator obsługuje także inne miasta w Polsce. Następnie wybiera się, czy ma to być bilet normalny, czy ulgowy, na jedną strefę czy dwie. – Trzeba podać jeszcze numer boczny autobusu, te numery są widoczne na zewnątrz i w środku autobusu – wyjaśnia. Następnie wystarczy zaakceptować transakcję i gotowe.

 

W przypadku kontroli, kontrolerowi nie okazujemy papierowego biletu a potwierdzenie na ekranie telefonu komórkowego. Jak mówi Adam Krypel, na przystankach i w pojazdach będą ulotki informujące, jak kupić bilet przez telefon.

 

To nie jedyne nowinki w MZK. Za dwa – trzy tygodnie nad bezpieczeństwem kierowców, kontrolerów i pasażerów będą czuwać... ochroniarze. MZK nawiązała współpracę z firmą Piast. – Każdy kierowca ma w autobusie przycisk antynapadowy. Wystarczy, że go przyciśnie i informacja od razu dotrze do nas. Natychmiast wyślemy patrol do autobusu – wyjaśnia Robert Paliga, dyrektor Spółdzielni Usługowej „Piast”. – Pasażerowie także będą mogli zgłaszać przypadki agresji przez telefon. Numery będą na naklejkach umieszczonych w autobusach.

 

Dodał, że firma Piast ochrania blisko tysiąc budynków w Jeleniej Górze. - Cały czas mamy patrole w mieście, możemy szybko podjechać do wskazanego autobusu – mówi.

To zmainy na najbliższy czas, w kolejnych latach zakład planuje montaż w mieście stacjonarnych automatów do sprzedaży biletów. Chce też wprowadzić system opłat za bilety kartą płatniczą. MZK planuje także zakup 12 nowych autobusów. - Tabor to nasz największy problem, średnia wieku naszych autobusów to 14 lat – mówi prezes. Będą to pojazdy mogące pomieścić do stu pasażerów, z silnikami spełniającymi normy Euro5 i EEV. – Będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, z możliwością przewożenia wózków inwalidzkich – wymienia – wyposażone w system głośnomówiący, kamery monitoringu i bramki liczące pasażerów.

 

Według wstępnych szacunków, cały projekt będzie kosztował około 15 milionów złotych. – W tym zakup autobusów to 9,3 mln. złotych a wprowadzenie systemu elektronicznego – 5,8 mln. złotych – mówi Marek Woźniak.

Na koniec dobra wiadomość dla tych, którzy oczekują nowych rozwiązań: do końca września obowiązuje promocja na bilety przez telefon – są 30% tańsze. - I pierwszy bilet można kupić za darmo – zapewnia Adam Krypel.

 

Więcej na ten temat we wtorek w „Nowinach Jeleniogórskich”.

Komentarze (16)

a w planach macie tez nowe przystanki w srodku sklepu

To pytanie, czy stwierdzenie? Naucz się pisać "mondry" wsioku, stosuj interpunkcję.

A Piast to nie zatrudnia rencistów i emerytów? Nie stanie im się krzywda podczas interwencji? Kierowca nie będzie musiał bronić jak na interwencje przyjedzie jakaś pani na drugiej grupie?

Myslisz sie koleszko "piast" zatrudnia osoby w wieku 30-40 lat wiec to nie sa staruszki. Po 2 przechodza oni co roku testy sprawnosciowe wiec podczas interwenci nie stanie im sie krzywda tak jak to ujoles... I jak ci sie cos nie podoba to zostaw to dla siebie a nie piszesz tu bo tak naprawde gowno wiesz o tej pracy .

A może to nasze jeleniogórskie MPK wygrało w Lotto.A pieniążki wsadziła do ,, AG " i teraz będą szaleć.To już im obrzydły starocia i chcą inwestować w nówki nie śmigane ??

A co z tymi rewelacyjnymi zmianami jakie miały się pojawić w siatce połączeń (m.in.linie pospieszne)???

Już widzę jak wszyscy kupują bilety przez internet w telefonie:)))Trochę drogi ten bilet będzie....

Co za paranoja ! Zwolniłem się z tego kołchozu i teraz jeżdżę w niemczech. Godziwe pieniądze, świetne autobusy, bardzo mili ludzie... a tu ochrona w autobusie ?! To jest Polska właśnie. Do kolegów z MZK - Zapraszam tutaj, pracy jest w brud, wystarczą podstawy niemieckiego, za to życie zupełnie inne.

Firma "Piast" jest firmą z doświadczeniem i tradycjami. Dojeżdża w przypadku alarmu błyskawicznie. Ja współpracuję z nią od wielu lat i nie mogę narzekać. Wręcz przeciwnie jestem bardzo zadowolony. Uwierzcie mi współpracowałem z nie jedną firmą ochroniarską, żadna się nie sprawdziła. Od "PIASTA" doświadczam pełnego profesjonalizmu. Na pracowników również nie da się narzekać. Są mili, uprzejmi i rzetelnie wykonują swoją pracę.
Jestem bardzo zadowolony, że wybrałem "Piasta". MZK, ich pracownicy i pasażerowie napewno będą również zadowoleni. Z

W tą ochroną w autobusach to super pomysł. W końcu będziemy czuli się bezpieczni. Jeżdżę autobusem kilka razy dziennie i jest to naprawdę pasażerom potrzebne.

kochane jeleniogórskie MZK :) czekasz na jakikolwiek autobus pół godziny ale jak już swoje odczekasz to masz 3 autobusy do wyboru bo przyjeżdżają w jednym czasie!

zamiast aż takich zmian wprowadzać , radziłabym się przyjrzeć w ogóle autobusom. To że się spóźniają nie wspomnę, ale jedenastki są stanowczo za małe , zwłaszcza rano wsiada dużo ludzi i nie ma w ogóle miejsca żeby się poruszyć albo nawet o co się złapać. Moim zdaniem najpierw powinny być rozwiązane takie problemy a dopiero później takie jak powyżej.

Zanim ktoś kupi bilet przez telefon to go kanar capnie :)