To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Obwodnica nie świeci pustkami

 

Miasto przeprowadziło badania natężenia ruchu na powstałej niedawno obwodnicy południowej.

 

Budowa obwodnicy południowej miała odciążyć ruch w centrum miasta m.in. na ul. Wolności i Wojska Polskiego. Czy się udało?

– Wprawdzie badania przypadły na okres mniej nasilonego ruchu, bo wykonywaliśmy je w pierwszej dekadzie marca (miały charakter wyrywkowy), ale i tak wnioski z nich płynące są bardzo optymistyczne – powiedział Hubert Papaj, zastępca prezydenta Jeleniej Góry.

 

Oszacowano, że przeciętnie na dobę w tym okresie przejeżdżało odcinkiem obwodnicy 2770 pojazdów. Zdecydowanie więcej w kierunku Karpacza, niż ze strony Karpacza.

 

– Może to oznaczać, że kierowcy po wyjeździe z Jeleniej Góry kierowali się na Kowary czy Wałbrzych, albo jechali dalej do Szklarskiej Poręby, już przez Podgórzyn – mówi H. Papaj.

 

Jak dodał, z przeprowadzonych badań nie sposób określić, czy ruch jest większy w godzinach porannych czy popołudniowych. Miasto jednak jest przekonane, że spadło natężenie ruchu na Al. Wojska Polskiego. Wcześniej na dobę jeździło tamtędy 10-12 tys. pojazdów.

Komentarze (11)

to wina tuska

Panie Prezydencie, ruch się zwiększy, jeśli dojazd do obwodnicy, ze wszystkich stron zostanie odpowiednio oznakowany. Po to buduje się obwodnice, aby odciążyć centrum miasta, ale dojazdy do obwodnicy MUSZĄ być oznakowane. np. od Szklarskiej, wyjazd na Karpacz i Wałbrzycha drogowskazy powinny kierować na obwodnicę w stronę Maciejowej i dalej na Karpacz.

To nie jest obwodnica Jeleniej Góry a jedynie skrót do Karpacza.

Lepszy ruch byłby gdyby:
- jadąc z Karpacza na obwodnicę kierowano na Legnicę, a nie tylko na Wrocław i Bolków,
- analogicznie z Dziwiszowa kierowano na Karpacz najpierw na dwupasmówkę, potem na Wicka Pola i dalej wiadomo
- przed dwupasmówką kierowcy byli informowani, ze za chwilę będzie zjazd, a nie wyskakując zza zakrętu muszą się "orientować".
Obecnie oznaczenie jest "po polsku" czyli bez wyobraźni, stawiane przez osoby które znają drogi, które oznaczają, więc dla nich wszystko jest oczywiste.

Racja dla chipo.
Ruch na poziomie 10 tys uzasadnia takie inwestycje,
a nie te naciągane 2 tys. (szczerze w tą ilość wątpię).
Po co zresztą te badania? Szkoda pieniędzy.
Jak dziennie przejedzie 100 aut, to drogę zaorają?
Musztarda po obiedzie.
Lepiej niech miasto sprzeda prywatnemu inwestorowi termy
z parasolem, zamiast brnąć w dalsze durne wydatki generujące
koszty eksploatacji w przyszłości.

Facet!co mają termy cieplickie do obwodnicy?

Wiem,ale nie wiem, czy zgodziłbyś sie na sprzedaż swego domu,aby uniknąć durnych wydatków generujących koszty w przyszłości?

Ten cały PARASOL,to ani posiadłośc pani dyrektor,ani jakiegoś Kaflika,czy prezesa Term,to historia Cieplic,nie całkiem polska,ale miejscowa...

Jak sie pojawi obwodnica w roznego automapach wtedy ruch bedzie jeszcze wiekszy. Wiekszosc rodakow leci jak im nawigacja zawola. Jeszcze jakby lokalesi uswiadomili sobie, ze np z Zabobrza na Karpacz po tej obwonicy jest duzo szybciej i oszczedniej, to juz bedzie lepiej. Dla mnie osobiscie rewelka, dawno zapomnialem o korkach na W. Polskiego czy na Zabobrzu kolo Ronda. W godz szczytu nawet jadac z Cieplic lepiej jest odbic na obwodnice bo troszke wiecej drogi ale paliwowo i czasowo wychodzi dozo lepiej.

Myślę,że to jest wystarczający powód, żeby panowie Pręzydęci przyznali sobie zasłużone nagrody.

Ciekawe kiedy inwestycja ta zostanie uzupełniona o zjazdy.
Np. ja osobiście jestem żywo zainteresowany łącznikiem w ul. Nowowiejską obok folwarku, bo teraz można tam zawieszenie zostawić ...

Poprawić drogę po zjeździe na ul.Krakowską.