
O najważniejszych założeniach i celach projektu dyskutowano dzisiaj, 13 bm. w auli jeleniogórskiego wydziału ekonomii, zarządzania i turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego. Była to już 53. konsultacja społeczna na Dolnym Śląsku z udziałem gestorów turystyki, biznesmenów, szefów firm i zakładów produkcyjnych, prezydentów miast, burmistrzów, wójtów i starostów, radnych i gości z Czech. W formie audiowizualnej ogólne cele strategii, z której powstanie potem regionalny program operacyjny, zaprezentował dyrektor departamentu rozwoju regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Maciej Zathey.
- Projekt strategii to bardzo ważny dokument dla wszystkich, będzie decydował o przyszłości Dolnego Śląska i Dolnoślązaków, głównie o rozwoju turystyki i przemysłu – powiedział wicemarszałek Jerzy Łużniak. - Dla zarządu województwa celem jest turystyka jako znak rozpoznawczy regionu i ważna część jego gospodarki. Dolny Śląsk odwiedza rocznie średnio trzy miliony turystów. Chcemy, żeby ich było jak najwięcej. Wyraźnie wzrosło zainteresowanie regionem karkonoskim przez gości z Rosji i Ukrainy.
- Piękne góry Sudety, uzdrowiska, stawy i jeziora, największa w Polsce ilość zamków i pałaców, wspaniały Szlak Cysterski to tylko wybrane z setek atrakcje regionu, które w przyszłym roku będziemy promować w dużej medialnej kampanii, m. in. na targach turystycznych w Moskwie – podkreślił dyrektor wydziału turystyki urzędu marszałkowskiego Wojciech Biliński. Wśród nowych inicjatyw jest przygotowanie i wdrożenie projektu Sudety Zdrój.
Wszystkie cele nowej strategii będą realizowane w czterech tzw. obszarach funkcjonalnych, czyli obszarach województwa, które wyróżniają zróżnicowane uwarunkowania rozwoju. Wynikają one z sytuacji społeczno – gospodarczej, zaszłości historycznej i warunków geograficznych. Jednym z obszarów jest Przedgórze Sudeckie i Sudety. Ze swoimi walorami środowiska przyrodniczego i
kulturowego.
Podczas dwugodzinnej dyskusji w Jeleniej Górze wspólnie zastanawiano się, jak wykorzystać szanse dla regionu i sprostać nowym wyzwaniom. Podkreślono, że strategia rozwoju DŚ to dokument, który koncentruje się na tym, żeby 91. miastom dać szansę. Dobre pomysły i chęci to za mało, trzeba też postawić na promocję.
Jeleniogórską konsultację zorganizowali Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego i Urząd Marszałkowski.
Komentarze (6)
Jak najszybciej WYBORY ,zlikwidować SENAT ,zmniejszyć ilość posłów do 300 ,uchylić konkordat ,
strategia rozwoju na 2020 a w pierwszej ławce aktyw młodzuieżowy PZPR w postaci zygi??? to jakaś kpina?
Wreszcie Korzonek wrócił do swoich korzeni PZPR owskich a teraz SLD-owskich.
Ale Zawiła ma fajnego doradcę i naczelnika. Gratuluję trafnego wyboru.
DOLNOŚLĄZAK. Przebrnąłem przez tę strategię, dostępną w wersji elektronicznej. Ciężki materiał, napisany kostycznym urzędniczym językiem. "Konia z rzędem temu", kto z obecnych przed naradą przeczytał strategię i był przygotowany do dyskusji. CHYBA NIKT.
Natrafiłem na ogrom banałów, które są powielane podczas każdej nasiadówy. Wynotowałem zwroty: " umacniać, upowszechniać, wdrażać, tworzyć sprzyjające warunki, pozyskać środki, eliminować bariery, kształcić kadrę dla realizacji celów" itp. itd.
Brak konkretów : co, gdzie, kiedy i za ile powinno powstać w poszczególnych regionach Dolnego Śląska ażeby "Dolny Śląsk rósł w siłę a Dolnoślązakom żyło się dostatnio".
Cd. z 19:15. Bardzo niefortunnie wybrał sobie miejsce przeżywania konsultacji przedstawiciel prezydenta - szef dialogu społecznego, z biurem w przyziemiu ratusza.
Przecież było wolne miejsce koło ex posłanki /rzekomo lewicowej z korzeniami w AWS/.
no to sobie znowu pogadliśmy, delegacje rozliczyliśmy, kawę darmową wypiliśmy, rachunek zaplacą podatnicy