To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Karpacz kończy z reklamozą

Karpacz kończy z reklamozą

Radni Karpacza przegłosowali na wczorajszej sesji tzw. uchwałę krajobrazową. Ma ona uporządkować sferę miejskich reklam, małej architektury, chronić przez bezładnym, chaotycznym ingerowaniem w przestrzeń miejską. - Ta uchwała to efekt wielu konsultacji, wyważenia wszystkich racji, kompromisu między przedsiębiorcami a środowiskami, którym zależy na ochronie krajobrazu i przestrzeni – mówi Radosław Jęcek, burmistrz Karpacza. 

Prace nad karpaczańską uchwałą krajobrazową rozpoczęto kilka lat temu. Wstrzymane zostały jednak m.in. przez niejednoznaczne zapisy stosownej ustawy, która pozwalała na różne interpretacje. W efekcie wielu samorządom wojewoda uchylił uchwały krajobrazowe. Samorząd Karpacza skorzystał z tych doświadczeń

 

Uchwały krajobrazowe są bardzo potrzebne zwłaszcza w miejscowościach turystycznych. To w takich miejscach przedsiębiorcy czasem bardzo agresywnie, nie bacząc na ład i dobry smak, prezentują swoją ofertę handlową i usługową. „Reklamoza” potrafi zabić urok miejsca, wywołać poczucie chaosu i bezładu, a w efekcie zmniejszyć atrakcyjność miejscowości.

 

Uchwała krajobrazowa przyjęta przez radnych Karpacza przewiduje ograniczenie ilości i wielkości szyldów na elewacjach, reguluje możliwości stawiania małej architektury. Elementy reklamowe nie będą mogły teraz ograniczać ruchu w ciągach pieszych (tzw. potykacze). Uchwała krajobrazowa zawiera zapisy na temat materiałów z jakich mogą być wykonane elementy reklamowe. Przedsiębiorcy nie będą mogli umieszczać reklam na ogrodzeniach, słupach elementach przyrody, murach oporowych, balustradach.

Istniejące w dniu wejścia w życie uchwały ogrodzenia oraz tablice i urządzenia reklamowe, przedsiębiorcy będą musieli dostosować do przyjętych zasad w ciągu najbliższego roku. Z kolei obiekty małej architektury, które powstały przed wejściem w życie uchwały, nie wymagają dostosowania.

 

Jak tłumaczy burmistrz Jęcek, do niedawna kwestie ładu przestrzennego regulowały plany zagospodarowania przestrzennego, według nowych zasad, teraz w planach zagospodarowania przestrzennego kwestii związanych z reklamami i małą architekturą nie reguluje się w żaden sposób. Potrzebny jest do tego właśnie nowe lokalne prawo w formie uchwały krajobrazowej.  

Komentarze (10)

Hitler Kaczyński i krzyworyj Moravitzky zabili 301 Polaków.

Szkoda, że ty, dziadu jeszcze psujesz powietrze.
Pewnie ci zimno?Potrzebny ciepły kaftan{bezpieczeństwa].

Hitler Kaczyński za słabo podlewa ten ogień. Leje benzin z kanistra. Hitlerze Kaczyński to trzeba podlewać z cysterny. Obajtek dawaj cysterny führerowi.
Je b a ć pis.

Hitler Kaczyński uruchomił program KOSTNICA+.

Nareszcie. Może wróci do tego miasta urok....

Hitler Kaczyński i pe d o f i le biskupi wysłali na ulicę oddziały młodych narodowych siepaczy z SA.

Kolejne pokolenie bojówek przeklętych.

Nie z lasu tylko z parafii.

Je*** pis.

a kiedy jelenia dziura cos z tym zrobi? Zobaczcie na Głogów!

Panie Prokuratorze. Zamknąć Ta Lempart to ona jest najgorszym Prowokatorem. Tych. HANIEBNYCH. BURD ULICZNYCH PO ZABIERAĆ TE DZIECI TYM RODZICOM CO BYLI NA ULICACH JAKO. TARCZE TE RODZICE TO DZIECIORY. LEWAKÓW Z RATUSZY I POSLOW LEWACKICH

Panie Prokuratorze. Zamknąć Ta Lempart to ona jest najgorszym Prowokatorem. Tych. HANIEBNYCH. BURD ULICZNYCH PO ZABIERAĆ TE DZIECI TYM RODZICOM CO BYLI NA ULICACH JAKO. TARCZE TE RODZICE TO DZIECIORY. LEWAKÓW Z RATUSZY I POSLOW LEWACKICH

Każda reklama, widoczna z ulic czy innych dostępnych publicznych miejsc, powinna być zabroniona lub dopuszczona po zaopiniowaniu projektu i sposobu umieszczenia reklamy przez lokalne stowarzyszenie artystów a opłata tak wysoka, żeby nie było ich tak dużo. REKLAMA DO INTERNETU! Każdy prowadzący działalność ma obowiązek umieścić tablicę informacyjną na obiekcie i tam można podać informację o ofercie.