Po cyklu warsztatów przeprowadzonych przez firmę public relations z przedstawicielami władz Karpacza, lokalnego biznesu, gestorami i mieszkańcami przyszedł czas na przedstawienie pierwszych propozycji logo.
Firma , której władze Karpacza zleciły opracowanie logo, tak uzasadnia poszczególne propozycje:
Karpacz to „miasto pod Śnieżką”, pierwsza koncepcja znaku została zatem przygotowana w oparciu o jej zarys. To propozycja dość tradycyjna. Zamknięta kompozycja podkreśla charakter Karpacza, który dużą część swojej oferty turystycznej opiera na produktach skierowanych do rodzin z dziećmi.
Propozycje 2 i 3 powstały w oparciu o elementy folkowe obecne w architekturze drewnianej regionu. Charakerystyczne zdobienia domów, zostały przeniesione do znaku budując doświadczenie resortu turystycznego. W zależności od kontekstu, zaproponowane znaki moga być odczytywane na dwa sposoby: bezpośrednio, jako nawiązanie do tradycji i kultury regionu, ale też jako przejaw tęsknoty za stylistyką retro, obecnej w popularnym w ostatnim czasie trendzie retronowoczesności. Dzięki temu znaki mają szansę spodobać się różnym pokoleniom i grupom odbiorców - od hipsterów, po konserwatywnych przedstawicieli grupy 50+.
Koncepcja nr 4 powstała w oparciu o kształt trójkąta równobocznego sybmbolizującego górę poprzecinaną szlakami. Trójkąt do oznaczania góry jest również wykorzystywany w systemie tzw. niemych znaków czeskich Karkonoszy, służącym do zimowego znakowania szlaków turystycznych. Propozycja zakłada odważną, nowoczesną stylistykę, podkreślającą dynamiczne zmiany jakie przechodzi właśnie miasto. Logo komunikuje nowe otwarcie, dynamizm i rozwój.
Propozycja nr 5 to nawiązanie do zdobień obecnych we wnętrzach jednej z najpopularniejszych atrakcji regionu - Kościoła Wang. Nordycki kościół z XII wieku, to ewenement, ciało obce wbite w regionie, które jednak w dużym stopniu buduje rozpoznawalność miasta.
Żadna z przedstawionych koncepcji nie jest finalnym logo. Po konsultacjach i zebraniu opinii różnych grup i osób przystąpimy do dalszych prac.
propozycja nr 1
propozycja nr 2
Propozycja nr 3
propozycja 4
propozycja 5
Komentarze (8)
Aczy nie może być poprostu herb Karpacza ? po co te problemy
Nie moze. Pitolenie o retronowoczesnosci i libacje podczas warsztatow z firma PR 400 tys, projekty logo 100 tys, nagroda za zwycieskie logo 30 tys. Jak inaczej wyciagnalbys tyle kaski na lewo?
Oooo!!! to to to !!!
A nie lepiej ogłosić konkurs na logo
Tradycja jest wartością nieznaną dla decydentów. Trzeba ciągle coś zmieniać bo za tym idą pieniądze. Tylko czy wizerunek miasta na tym zyska ?
Rude słońce a na nim ciupaga skrzyżowana z białą lasą niewidomego wyborcy. Po co to komu. Mydlenie oczu i wydawanie kasy. A dziury w drogach jak arbuzy.