To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

"Impuls" na torach. W Jeleniej Górze testowo

"Impuls" na torach. W Jeleniej Górze testowo

Pięć nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych wyjedzie na tory do obsługi połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Koleje Dolnośląskie mają już dwie takie jednostki, kolejne trzy pojawią się w czerwcu. Dziś na stację w Jeleniej Górze przyjechał w ramach testów technicznych jeden z takich składów.

Na razie jednak skład nie będzie obsługiwał połączenia Jelenia Góra-Wrocław.

- Pociąg pojawi się na tej linii na początku w weekendy i będzie jeździł z Wrocławia do Szklarskiej Poręby. Stanie się to jednak po modernizacji odcinka linii kolejowej – mówi Jerzy Łużniak, wicemarszałek Dolnego Śląska.

W przyszłym roku województwo dolnośląskie zakupi sześc kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych w ramach Regionalnego Programu Europejskiego z 85-procentowym dofinansowaniem z funduszy unijnych. Władze województwa liczą na to, że do połowy 2015 roku po Dolnym Śląsku będzie jeździło 16 nowoczesnych składów elektrycznych.

Pociąg, który przyjechał do Jeleniej Góry to polski produkt z fabryki Newaq z Nowego Sącza. Skład może zabrać 458 pasażerów, a w czasie niedawnych testów osiągnął prędkość 211 km/h. To nowość na polskich torach. Elektryczne zespoły trakcyjne innych producentów z taką szybkością jeszcze nie jeździły.

- Porównując do samochodu powiedziałbym, że ten pociąg to klasa lepsza niż mercedes – mówi Marek Niedziela, maszynista-instruktor Kolei Dolnośląskich.

Pracą maszyny kieruje komputer, a jego obsługa odbywa się z poziomu ekranu dotykowego. Pulpit sterowania nie jest nadmiernie rozbudowana, a maszyniści chwalą sobie, m.in. zamontowany w pojeździe tempomat. Dzięki kamerom, maszynista ma podgląd na to, co dzieje się we wnętrzu pociągu.

Na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry EZT "Impuls", jak go nazywają kolejarze, jechał odcinkami z prędkością 120 km/h.

IMG_5780.JPG
IMG_5789.JPG
IMG_5796.JPG
IMG_5797.JPG
IMG_5800.JPG
IMG_5803.JPG
IMG_5804.JPG
IMG_5805.JPG
IMG_5809.JPG
IMG_5810.JPG
IMG_5812.JPG
IMG_5816.JPG
IMG_5817.JPG
IMG_5818.JPG
IMG_5822.JPG
IMG_5828.JPG
IMG_5830.JPG
IMG_5831.JPG
IMG_5832.JPG
IMG_5833.JPG
IMG_5835.JPG
IMG_5838.JPG
IMG_5842.JPG
IMG_5846.JPG
IMG_5854.JPG
IMG_5860.JPG

Komentarze (16)

Brawo, przy prędkości 211km/h będziemy w pół godziny we Wrocku.

Ogólnie nie żebym się nie cieszył z tego ale porównując do zachodu to nic nadzwyczajnego TGV przemieszcza się około 320km \h a jak trzeba nawet dużo szybciej wiec nie mamy się czym jarać to jest po prostu normalne

Z torów nic nie zostanie po przejeździe to i PKS zarobi, bo jakoś trzeba wrócić :)

Tak... W przyszłym stuleciu...

Oj, ale tory zasypało @@

Zdjęcie 3 - Vmax = 160 km/h a testy 211 km/h

chinczycy jada z 500 na godzine! jak by to zrobili w polsce to byla by to rewolucja! w godzinie nad Morzem lub w godzinie w Karpaczu! dopiero by kasa szla!

Dlaczego w Dalszym ciągu nikt nienaprawia odcinka do Szkalrskiej Poręby. Ile kolej ponośi srtat.Myślę Że są tego świdomi Przecierz teraz jest sezon Narciarski i Do Szklarskiej jezdziły By tłumy.

"Dlaczego w Dalszym ciągu nikt nienaprawia odcinka do Szkalrskiej Poręby" - wyjrzyj przez okno, najlepiej dwa razy.
"Ile kolej ponośi srtat.Myślę Że są tego świdomi" - ile ponosi tych strat? A wiesz, że na trasie Wrocław - Szklarska od JG do szklarskiej jeździ autobus od PKP?
"Przecierz teraz jest sezon Narciarski i Do Szklarskiej jezdziły By tłumy." - znowu suche ogólniki.

link: http://www.tvn24.pl/seremet-mandat-za-nieujawnianie-kierowcy-niekonstytu...

No to będziemy skarżyć miasto o zwrot mandatów!!!

Niestety remont do Szklarskiej Poręby może się tak samo zakończyć jak ten remont term Cieplickich.. Po prostu ten sam przekręt z pieniędzmi...

Poprawka.
Nie remont tylko budowa Term Cieplickich

A moim zdaniem takie nowości na torach to zło. Profanacja. Pociąg PKP musi być brudny, trzaść jechać powoli, i mieć ten charakterystyczny zapach. Musi , to jest wg mnie marna imitacja pociagu.

TO DAWAĆ GO TUTAJ JAK NAJSZYBCIEJ NIECH ZROBI KONKURENCJĘ PKS-OWI I KRYCHA-BUS. JAK PODRÓZ DO WROCŁAWIA TYM SKĄŁDEM BEDZIE TRWAC DO 2 GODZIN TO JA JADE POCIĄGIEM