To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Dokupią kolejne autobusy hybrydowe

Dokupią kolejne autobusy hybrydowe

Jeleniogórski Miejski Zakład Komunikacyjny rozważa możliwość zakupienia kolejnych autobusów z napędem hybrydowym.

Po dwóch miesiącach użytkowania pierwszego autobusu tego typu, szefowie spółki są zadowoleni. Jeszcze w sierpniu zamierzają złożyć projekt unijny na zakup kilkunastu nowych autobusów hybrydowych. Pojawiłyby się w Jeleniej Górze na przełomie roku 2017 i 2018.

– Musimy szybko przeszkolić kolejnych kierowców z techniki jazdy autobusami z napędem hybrydowym – mówi Jerzy Wolski, prezes MZK. – Prowadzi się je trochę inaczej niż autobusy napędzane olejem napędowym.
Podkreśla, że są one także tańsze w eksploatacji. Zużywają mniej paliwa od autobusów tradycyjnych, ale czasami nieco więcej niż przewiduje producent. – Otrzymujemy pozytywne oceny tego autobusu od pasażerów. Chwalą oni komfort jazdy: wygodę, działanie klimatyzacji, estetykę wnętrza i cichą pracę silników – podkreśla prezes MZK.
Autobusy hybrydowe, napędzane dwoma silnikami, elektrycznym i spalinowym, najlepiej sprawdzają się na ulicach o dużym natężeniu ruchu; w korkach; przy gęstej sieci przystanków. Wówczas odzysk energii jest w nich największy.
 

Komentarze (7)

Uważam że autobus powinien pojawiać się na różnych liniach a nie tylko na 7 czy 6.Np line 1/16 nie mają takich prostych jak 6/7 na Wolności i tam lepiej przetestować hybrydę.

Może 1 i 16 nie są najlepszymi przykładami, ale 2, 9, 15 czy 26, które przecież jeżdżą do Cieplic, jak najbardziej powinny być obsługiwane posiadaną hybrydą.

No 1/16 czy 8 mają trasy na których autobus jedzie bardzo wolno i często staje i tam hybrydy dają największe oszczędności.

Przecież spalanie jest prawie identyczne jak konwencjalnego autobusu. Koszt zakupu wiele wyższy a koszty napraw i obsługi to kosmos. Wygląda to na jakieś zakupy pod publikę, bez uzasadnienia.

W tym wypadku trolejbus na trzech głównych liniach byłby najkorzystniejszy, ekologiczny i najtańszy w utrzymaniu, Jelenia Góra na tyle jest duża że taki środek lokomocji byłby jak najbardziej opłacalny. Skorzystały by na tym jak najbardziej Cieplice jako uzdrowisko bo na dzień dzisiejszy powietrze nad miastem nie spełnia norm czystości powietrza....

Nieg**** pomysł, tym bardziej, że na rozwój ekologicznej komunikacji dostępne są unijne dotacje. Skoro Olsztyn mógł zbudować system tramwajowy od zera, to Jelenia Góra, idąc za przykładem wspomnianego miasta, mogłaby pozwolić sobie na trolejbusy. Pomijając już wszystkie potencjalne korzyści, warto dodać, że Jelenia Góra dołączyłaby do grona elitarnych miast w postaci: Lublina, Tychów i Gdyni, które jako jedyne miasta w Polsce posiadają trolejbusy. :)

Może by tak przyjrzeć się autobusom PKS.To dopiero zatruwacze środowiska!. Kto jechał za takim starociem to widział jak to kopci. Jak to przeglądy techniczne przechodzi?.