W wywiadzie dla „Nowin Jeleniogórskich” Jerzy Wolski przyznał, że nie jest zwolennikiem darmowej komunikacji miejskiej, ale chce rozmawiać z władzami miasta o uproszczeniu cennika.
– Dużym uproszczeniem byłaby likwidacja taryf. Cenę można jedynie zróżnicować w zależności od ilości przystanków. Pozwoliłoby to mieszkańcom jeździć swobodnie po całym rejonie objętym komunikacją, bez względu, jaka to gmina czy strefa. Sprawę uprościłaby likwidacja biletów liniowych, a wprowadzenie sieciowych. Wtedy klient dostanie bilet na wszystkie linie i wszystkie dni tygodnia. Nie interesują go przesiadki i to, jaki jest dzień. Widzi autobus i do niego wsiada. Rozważamy możliwość wprowadzenia biletu dwufunkcyjnego, połączenie go z biletem czasowym. W dużych miastach dobrze przyjęły się bilety minutowe – powiedział.
Cały wywiad z Jerzym Wolskim w aktualnych „Nowinach Jeleniogórskich”.
Komentarze (17)
moze odnowc linie do Wojcieszyc? ludzi tam wiecej i chetnie by skorzystali z polaczenia w dni szkolne?
Wojcieszyce mają komunikację, a Gmina Stara Kamienica nie zamierza dopłacać do wozokilometrów MZK, już niebawem Gmina Mysłakowice zrezygnuje z usług tego przewoźnika, MZK jest tanie bo doi pieniądze z gmin, ciekawe czy działając na zasadach rynkowych byliby tacy hojni.
Od ilości przystanków???? A może od jakości przytanków??? A może jednak od widzimisię prezesa???? Co za bzdury!!! Całe szczęście, że od lat nie jeżdę komunikacją miejską w Jeleniej tylko we Wrocławiu, gdzie jest prosto, przejrzyście i TANIO!!!!!
wow we Wrocławiu jest prosto i przejrzyście i TANIO!!!!!!
No cóż. Pomysł z pozoru dobry, ale może się okazać strzałem w kolano dla mieszkańców. Przykładowo - z Bankowej do Jeżowa obecnie płacimy za 2 strefy. Odległość jest niewielka, więc przy bilecie czasowym zapłacimy mniej. Ok, fajnie. Za to z Bankowej do Sobieszowa płacimy za jedną strefę, a przy bilecie czasowym zapłacimy więcej, bo jazda tam trwa bardzo długo. Jelenia Góra jest bardzo długą kiszką (ponad 20km długości). Główna oś komunikacyjna i potoki pasażerskie są właśnie wzdłuż, a nie w poprzek. Reforma wprowadzi obniżenie opłat w poprzek, a podniesienie wzdłuż. Efekt? Więcej kasy dla MZK i droższe połączenia na najpopularniejszych liniach typu 7 i 9. Zrobimy dobrze gminom ościennym, a własnym mieszkańcom przywalimy pałą. Super... Jak zwykle, zatajona podwyżka pod pretekstem obniżek. Jeżów, czy Dziwiszów poczuje się jakby je podłączono do Jeleniej, a Sobieszów albo Jagniątków wylądują praktycznie w drugiej strefie. Przyszedł nowy prezio i musi się wykazać, bo powiedzą, że nic nie robi. Powiem tak - lepiej nic nie robić, niż schrzanić coś, co jako tako funkcjonuje. Jeżeli zmiany, to rozsądne i na lepsze.
Do Anonimousse.
Buraku jeden. specjalisto do potęgi od przyszłości..
Najpierw pomyśl zanim coś napiszesz.
Pan Jerzy Wolski ma jak najbardziej rację. Należy zlikwidować strefy opłat bo one są kompletnie do bani. By dojechać z Jeżowa Sudeckiego na Wincentego Pola do pracy czy na Spółdzielczą ok. 3-4 km. Należy zapłacić strefa opłat podwójnie czyli 4,80 a potem przesiadka i następne 3 złote. To jest czyste zdzierstwo zwłaszcza jak ktoś pracuje na raty nie mówiąc o turystów gdzie w naszym regionie jest pełno a mówią że jest za drogo mało tego niema jak się dostać do atrakcyjnych miejsc w naszym regionie. A to że będą bilety czasowe to nie oznacza że z Zabobrza do Sobieszowa bedziemy płacić dwa razy wiecej. Więc przeciwnie ten kto jeżdzi na co dzień i ma bilet miesięczny będzie płacił tyle samo. Mało tego będzie się mógł przesiąść na daną linię w bok która to będzie jeżdziła o wiele częściej.
Zapomniałeś dopisać - Pan Jerzy Wolski, mój szef umiłowany. Oprócz pogłaskania po główce dostałbyś jeszcze może podwyżkę. A tak... Tylko się ośmieszyłeś publicznie i pokazałeś swoje ****stwo wyzywając mnie bez powodu. Tak trzymaj! :D
Szkoda, że z mojej wypowiedzi nie zrozumiałeś praktycznie nic.
Przecież bilety sieciowe JUŻ są. Bilety miesięczne na Jelenią Górę na wszystkie dni, po 100,00 zł lub bilety na sieć na wszystkie dni, po 160,00 zł. "Pasażer widzi autobus i wsiada." Czy Pan Prezes jeździł kiedykolwiek autobusami MZK codziennie? Gdyby tak było, to po prostu by o tym wiedział. Te informacje są na stronie MZK pod zakładką "Cennik przewozu osób i bagażu".
u mnie jest zawsze tanio... wzdluz i w poprzeek
Niech lepiej ogarną system SeBa a nie brną w nowe . Błędy kontrolerów, źle przeszkolonych czy nie przeszkolonych wcale. Panie z biura obsługi co to nic nie mogą bo nic nie wiedzą. Niekopetencja, bałagan , nidouctwo.Nikt za nic nie odpowiada. Decyzje wydawane są zbiorowo, nikt się pod nimi nie podpisze bo się boi odpowiedzialności. Za to mandaty wystawiane są chętnie. A wina przechodzi na źle działający system. To co robią tam te niedouki co ten system obsługują?
A w Lubinie jest bezpłatnie...bo wydruk biletów,kanary, i inna obsługa itp...daje niewielką różnicę a ekologia ? masa ludzi zaczeła korzystać z Kom.Miejskiej.Czy Jelonka jest gorsza ? Z resztą nie tylko Lubin ,są jeszcz inne miasta
Kiedy wróci autobus numer 8 i 27 i 0 ja się pytam???
Odpływ pasażerów daje do myślenia...
Jeżeli ja z Cieplic jadę do Metalu w Piechowicach i za tych 5 przystanków muszę zapłacić 150PLN miesięcznie (tylko za dni robocze!) to ja WYSIADAM!!!!!
Wolę kumplowi odpalić 5 dych i wieźie mnie spod domu pod zakład i stówa w kieszeni!!!
Połowa ceny biletu to STREFA czyli jeden przystanek!!!
Nigdy nie byłem w Piechowicach, bo nie odczuwam żadnej potrzeby tam być więc płacę tylko za ten jeden cholerny przystanek a mógłbym jeżdzić dowoli pod SzklarskąP tam i spowrotem -TYLKO PO CO???
Mój kurs to: Dom-Praca-Dom, czyli czuję że jestem oskubywany z pieniędzy w imię wyższych wartości... Ja chcę zapłacić tylko za 5 przystanków a nie za zwiedzanie dwóch miast
Może w końcu ktoś się weźmie za opracowanie rozkładów jazdy tak by po Wolności autobusy nie jeździły "stadami" jeden za drugim. A potem przez długi czas nie ma żadnego
Co to jest za ptak który śpiewa tak.
-Proszę bilety do kontroli?
-?
-Kanarek.
Aa tak na poważnie.
czy Pan nowy Prezes mógłby na łamach w/w gazety udostępnił poprzez zestawienie jaki jest koszt utrzymania tej instytucji z uwzględnieniem pensji + dodatków wszystkich pracowników począwszy od pana panie prezesie na pensji najniższej.
dotacje z um jelenia góra.
kosztów utrzymania MZA Jelenia Góra ( bez pensii ).
a następnie wszystkie przychody z: bilety/wynajem/miejsca reklamowe itp.
Wraca stare i odnawia się ekipa z byłego urzędu wojewódzkiego w JG. No tak najpierw sport, potem sponsoring jego a potem w nagrodę stanowisko i odbiór włożonego dobra Jakie to proste tylko patrzeć jak sld + schetynowcy opanują wszystkie urzędy.No może poza PKS Tour tam prezes sponsor jest wieczny i potrzebny kolegom