Okazałe, 3-4 metrowe charakterystyczne rośliny widać na łące przy drodze w Miłkowie już z daleka. Duża cześć tego terenu – ponad 3 ha - należy do kobiety mieszkającej w Niemczech, która nie dba o zapanowanie nad plenną i niebezpieczną rośliną. To jest właśnie źródło kłopotu pani Szymańskiej. Barszcz u sąsiadki ma świetne warunki rozwoju i rozrasta się, przekraczając granicę działki. - Byłam w urzędzie gminy, żeby coś z tym zrobili, to dowiedziałam się, że mam pilnować, aby u mnie się nie rozrósł, bo zapłacę karę – mówi pani Barbara.
Mirosław Kalata, wójt Podgórzyna, przyznaje, że jak na razie rzeczywiście nie udaje się zmuszać właścicieli gruntów do skutecznego zniszczenia rośliny. - Wojewoda uchylił nam uchwałę zabraniającą uprawy tej rośliny. Uzasadniał, że nie można tego zakazać – mówi. Teraz gminni urzędnicy opracowują regulamin, w którym nie będzie zakazu uprawiania barszczu Sosnowskiego, ale właściciel gruntu, na którym roślina będzie rosła będzie musiał spełnić określone warunki. - Chcemy problem potraktować analogicznie do sytuacji, gdy ktoś ma psa niebezpiecznej rasy. To on wtedy musi zadbać, żeby posiadanie takiego czworonoga nie skutkowało jakąś szkodą wyrządzona innym. Tak więc każdy, kto ma na swoim gruncie barszcz, będzie musiał zabezpieczyć teren, aby roślina nie mogła się rozsiewać. Mam nadzieję, że taki pomysł wojewoda już zaakceptuje. Chcemy tym zainteresować parlamentarzystów, bo przecież barszcz Sosnowskiego to nie jest problem lokalny – mówi Mirosław Kalata. Wójt zapowiada, że w regulaminie będzie zawarty zapis o wycięciu barszczu przez gminę i obciążeniu potem właściciela terenu.
Komentarze (28)
Wojewoda jest we Wrocławiu, a problem jest tutaj. Zresztą, co on wie, uchylając uchwałę uznając barszcz za roślinę niegroźną.
Widać zresztą, że nie zadał sobie trudu, by zdobyć wiedzę na temat groźnych poparzeń II i III stopnia, jakie ta roślina wywołuje.
Rozwiązaniem jest wejście na grunt tej osoby, która mieszka w Niemczech, wykarczowanie barszczu i obciążenie jej kosztami. To nie jest zwykły chwast, który można sobie zwalczyć dostępną w sklepie chemią.
Najlepiej jest rozkładać ręce i udawać, że nic się nie dzieje. Owszem, dzieje się, bo roślina ta rośnie w Miłkowie i nie tylko od dawien dawna.
Musi dojść do tragedii, by ktokolwiek zaczął działać?
Tą właścicielkę podać do sądu, bo ona ma to wszystko w 4 literach jest bardzo niedobrą kobietą co najgorsza egoistką. Jak dostanie mandaty i wysokie kary to może się nauczy porządku, puki co robi to celowo i się uchyla by cokolwiek zrobić na swoim zarośniętym polu. jesteście na dobrej pozycji
z tego co pamiętam to poprzednia ekipa jednak coś z tym robiła, było to pryskane chemią i wycinane przez pracowników ZUK którym gmina zakupiła specjalne kombinezony i maski. Gdyby to było powtarzane przez obecną władzę to problem pewnie nie zniknął by całkiem, ale byłby zminimalizowany. Nie ma znaczenia, że to prywatne grunty bo jest to zagrożenie dla mieszkańców i jest to święty obowiązek gminy, żeby nad tym panować. Trudno jednak oczekiwać od obecnych władz żaby się za to wzięły skoro g****ej trawy przy drogach nie ma komu wykosić, a to już koniec lipca. Ale władza ma teraz inne priorytety :):):)
.. za moich czasow to kobietybyly pokorniejsze i mieszkaly w Polsce,a nie u niemca
Pod każdym tematem wypisujesz brednie, trollu. Gdybyś cokolwiek wniósł na temat, ale zawsze piszesz od rzeczy.
.. wnosilem za moich czasow, wnosilem - pracowalem na budowie,
Zabobrze to moje "dzielo".Obecnie jestem stary i pisze
Uporządkować teren upiornej baby i obciążyć ją kosztami. Na jej terenie barszcz nie rośnie, tylko zapiepr.a we wszystkich kierunkach na sąsiadujące pola. Właścicieli tych pól straszy się odpowiedzialnością, a upiorna baba ma gminę w d... .
Z perspektywy Wrocławia widać inaczej. Sprawa nie jest obca miejscowym samorządowcom. Jednak dotychczasowe działania nie dają pomyślnego rezultatu.
To, że właściciel gruntu z rozrastającym się barszczem nie mieszka w Polsce wcale nie zwalnia go z odpowiedzialności za dbałość o teren, stanowiący jego własność.
Czy rozrastający się dziko barszcz - jest uprawą?
Należy zdefiniować poprawnie zdarzenie oraz podjąć działania prawnie dopuszczalne ze wszystkim konsekwencjami wobec właściciela "uprawy", której nie kontroluje.
A gdyby zamiast barszczu na tym poletku rozsiewał się mak.
Radochę mieliby pensjonariusze "Monaru" w Głębocku.
Jak zachowaliby się urzędnicy wszystkich możliwych szczebli?
Zaprosić sanepid na wizje....z za biurka nic nie widac
Dlaczego te nieszczęście spotkało Naszą Gminę???
1)Przegłosowana Uchwała o zakazie uprawy chwasta. Należy zadać sobie pytanie: Kto ktokolwiek uprawia chwasty i po co? Czy właściciel ziemi na której sam rozsiewa się chwast staje się plantatorem?
Nie można zakazać uprawy chwasta -bo to jest chwast!!! Sam się pleni a nie jest sadzony... Dlatego wojewoda to "uwalił"! co za pośmiewisko
2)"teraz gminni urzędnicy opracowują regulamin..." Jeśli Gmina nie może sobie z czymś poradzić -> uchwala regulamin -genialne!!! Co będzie w tym regulaminie? Jakie niespodzianki będą czekały mieszkańców na których sam rozsieje się barszcz??? Oby gminni urzędnicy zrobili dobrze swoją robotę aby nie narazić Gminy na kolejne pozwy.
3)"nie będzie zakazu uprawiania barszczu Sosnowskiego, ale właściciel gruntu, na którym roślina będzie rosła będzie musiał spełnić określone warunki" Uff...BĘDZIE MOŻNA UPRAWIAĆ!!!, Dzięki Ci Panie! To taka ładna i pożyteczna roślinka. Ciekawe jakie warunki trzeba będzie spełnić? Należy przygotować grządki? Nawieść czarnoziemu z odpowiednią kwasowością? Podlewać wodą z sieci? Zrzeszać się w Organizacje uprawy tej rośliny? Czekam na ten regulamin!!! Muszę pod@ieprzyć trochę tej rośliny z Miłkowa! Może dotacje będą?
4)"Chcemy problem potraktować analogicznie (poprzedni artykuł: na podobieństwo) do sytuacji, gdy ktoś ma psa niebezpiecznej rasy. To on wtedy musi zadbać, żeby posiadanie takiego czworonoga nie skutkowało jakąś szkodą wyrządzona innym. Tak więc każdy, kto ma na swoim gruncie barszcz, będzie musiał zabezpieczyć teren, aby roślina nie mogła się rozsiewać."
No i co "wieśniaki", można? -można! Proste? -proste!
Różnica jest tylko taka, że psa kupuje się na własne życzenie a chwast sam się rozsiewa -drobiazg.
5)Droga sąsiadko właścicielki pola, poszła Pani do Gminy o pomoc a otrzymałaś jeden z punktów regulaminu: "że mam pilnować, aby u mnie się nie rozrósł, bo zapłacę karę"
To teraz na następnych wyborach będzie Pani wiedziała na kogo głosować.
6)Żaden urzędnik nie ma prawa decydować co ma rosnąć na prywatnym gruncie a co nie ma rosnąć, co ma być sadzone a co nie ma być sadzone, co ma być plewione a co nie ma być plewione -to jest święte prawo własności!!!
Dość z uchwalaniem złego prawa na terenie Gminy!!!
Niemcy kupują działki w określonych podejrzanych miejscach i sadzą tam celowo barszcz. Po co to robią? Może po to aby nikt tam nie szperał ...
..swieta racja ! Podejrzewam,ze to wlasnie niemcy chca
nam zabrac Polske,a nie emeryt Kaczynski
do Diabla z nimi,pomodle sie w intencji Naszej Ojczyzny
Na barszczu nie ma interesu, to niech zarasta gminę
A na czym jest?
gdybym nie znał tej gminy w życiu bym nie uwierzył,że urzędnik tak się odezwał,ale tutaj niestety to standard
A kiedy wreszcie wójt M.Kalata i z-ca wójta T.Szewczyk opublikują oświadczenia majątkowe.
Przyjadą parlamentarzyści tępić chwast. Najchętniej aby to był R. Petru, G. Schetyna, no i oczywiście J. Kaczyński. A jeśli dołączy P. Kukiz sukces murowany. Po prosu wójt ma genialny pomysł. Że też nikt do tej pory na to nie wpadł
Wspaniały regulamin.Genialny pomysł. Sami wybitni ludzie pracują w tej gminie, począwszy od wójta. Tylko gratulować
Barszcz Sosnowskiego rośnie na tych terenach od lat i nie widać, by był skutecznie zwalczany.
To, co plecie Wojewoda, można włożyć między bajki. Co on też wie i widzi zza biurka, skoro wydaje rozporządzenie dalece odbiegające od rzeczywistości.
Rozwiązanie jest jedno. Obciążenie właścicielki gruntu kosztami usunięcia barszczu, która zamieszkuje w Niemczech i zaprzestanie gróźb nałożenia kary finansowej dla sąsiadki,na pole której wdziera się barszcz.
Właściciel gruntu zobowiązany jest o należytą dbałość o swoją własność.
Samorządowcy muszą złożyć oświadczenia majątkowe do końca kwietnia!
Jak czytamy w Serwisie Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, obowiązek składania oświadczeń majątkowych nałożony jest na osoby pełniące funkcje publiczne. To rozwiązanie antykorupcyjne, które ma służyć zapewnieniu zgodnego z prawem i interesem danej jednostki samorządu terytorialnego działania takich osób. Samorządowcy powinni złożyć oświadczenia do dnia 30 kwietnia.
Opinia publiczna w Polsce jest stale bulwersowana sytuacjami, w których osoby pełniące funkcje publiczne w znaczny sposób powiększają swój, i najbliższych, stan posiadanego majątku, nie mogąc przy tym wykazać takich dochodów, które uzasadniałyby legalny sposób takiego bogacenia się. Przepisy określają zasady składania oświadczeń, podmioty zobowiązane oraz sankcje jakie grożą za niedopełnienie tego obowiązku. Pierwsze oświadczenia składane są w terminie 30 dni od dnia ślubowania, wyboru, powołania lub od dnia zatrudnienia. Kolejne składane są co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego.
Przepisy art. 24h ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) - dalej u.s.g., art. 25c ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 595 z późn. zm.) - dalej u.s.p., oraz art. 27c ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 596 z późn. zm.) - dalej u.s.w., nakładają obowiązek składania oświadczeń majątkowych przez osoby w nich wymienione.
Obowiązek składania oświadczeń o stanie majątku oraz podmioty zobowiązane do składania oświadczeń
Do złożenia oświadczeń majątkowych zobowiązani są:
1) zgodnie z art. 24h u.s.g., tj.:
• radni,
• wójt oraz jego zastępcy,
• sekretarze gmin,
• skarbnicy gmin,
• kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych (jednakże z wyłączeniem ich zastępców),
• osoby zarządzające gminną osobą prawną (tzn. pełniące funkcję jednoosobowego zarządu gminnej osoby prawnej),
• członkowie organu zarządzającego gminną osobą prawną (chodzi tutaj o każdą osobę wchodzącą w skład kolegialnego zarządu takiej osoby, niezależnie od funkcji pełnionej przez nią w zarządzie),
• osoby wydające decyzje administracyjne "w imieniu wójta", tzn. na podstawie upoważnienia udzielonego im zgodnie z art. 39 ust. 2 u.s.g. Wyłączone są z tego kręgu osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych przez radę gminy na podstawie art. 39 ust. 4 u.s.g., jak również osoby upoważnione do wydawania takich decyzji przez inne podmioty w trybie art. 268a k.p.a. Wyłączenie to nie dotyczy jednak kierownika ośrodka pomocy społecznej, jako że jest on zobowiązany do złożenia oświadczenia majątkowego z powodu bycia kierownikiem gminnej jednostki organizacyjnej.
2) zgodnie z art. 25c u.s.p.:
• radni,
• członek zarządu powiatu,
• sekretarz powiatu, skarbnik powiatu,
• kierownik jednostki organizacyjnej powiatu,
• osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego powiatową osobą prawną,
• osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu starosty.
3) zgodnie z art. 27c u.s.w.:
• radni sejmików,
• członkowie zarządu województwa, w tym ich marszałkowie i wicemarszałkowie,
• skarbnicy województw,
• sekretarze województwa,
• kierownicy wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych,
• osoby zarządzające wojewódzkimi osobami prawnymi,
• członkowie organów zarządzających wojewódzkimi osobami prawnymi,
• osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu marszałka województwa.
Treść oświadczenia majątkowego
Złożenie oświadczenia majątkowego jest obligatoryjne. Obowiązkowa jest także jego coroczna aktualizacja w ustalonych terminach.
Przedmiotem oświadczenia jest majątek odrębny oraz majątek objęty małżeńską wspólnością majątkową osoby zobowiązanej do złożenia oświadczenia. Nie obejmuje ono więc odrębnego majątku małżonka takiej osoby, jak również majątku innych członków jego rodziny (dzieci, rodziców itd.), ani też majątku jej konkubenta.
Oświadczenie majątkowe powinno zawierać informacje o:
1) zasobach pieniężnych, nieruchomościach, udziałach i akcjach w spółkach handlowych oraz o nabyciu od Skarbu Państwa, innej państwowej osoby prawnej, jednostek samorządu terytorialnego, ich związków lub od komunalnej osoby prawnej mienia, które podlegało zbyciu w drodze przetargu, a także dane o prowadzeniu działalności gospodarczej oraz dotyczące zajmowania stanowisk w spółkach handlowych.
2) dochodach osiąganych z tytułu zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej lub zajęć, z podaniem kwot uzyskiwanych z każdego tytułu.
3) mieniu ruchomym o wartości powyżej 10.000 zł.
4) zobowiązaniach pieniężnych o wartości powyżej 10.000 zł, w tym zaciągniętych kredytach i pożyczkach oraz warunkach, na jakich zostały udzielone.
Terminy składania oświadczeń majątkowych
1. Radni (w tym także przewodniczący rady), i wójt składają pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania, natomiast pozostałe osoby, składają pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia wyboru, powołania na stanowisko lub od dnia zatrudnienia. Do pierwszego oświadczenia majątkowego radny oraz pozostałe osoby (z wyjątkiem wójta), są obowiązane dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy (lub odpowiednio powiatu, województwa), w której uzyskały mandat (chodzi o oświadczenie pro futuro), a wójt - informację o zaprzestaniu (już zrealizowanym).
Kolejne oświadczenia majątkowe są składane:
a) przez radnego i wójta - co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, oraz na 2 miesiące przed upływem kadencji,
b) przez pozostałe osoby - co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, oraz w dniu odwołania ze stanowiska lub rozwiązania umowy o pracę.
2. Radny powiatu składa pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania, natomiast członek zarządu powiatu, sekretarz powiatu, skarbnik powiatu, kierownik jednostki organizacyjnej powiatu, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu starosty, składają pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia. Do pierwszego oświadczenia majątkowego radny jest obowiązany dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia powiatu, w którym uzyskał mandat, jeżeli taką działalność prowadził przed dniem wyboru, powołania lub zatrudnienia.
Kolejne oświadczenia majątkowe są składane przez:
a) radnego - co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, oraz na 2 miesiące przed upływem kadencji;
b) przez pozostałe osoby - co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, oraz w dniu odwołania ze stanowiska lub rozwiązania umowy o pracę.
3. Radny województwa składa pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania, natomiast członek zarządu województwa, skarbnik województwa, kierownik wojewódzkiej samorządowej jednostki organizacyjnej, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego wojewódzką osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu marszałka województwa składają pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia.
Do pierwszego oświadczenia majątkowego, radny jest obowiązany dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia województwa, w którym uzyskał mandat, jeżeli taką działalność prowadził przed dniem wyboru, powołania lub zatrudnienia.
Kolejne oświadczenia majątkowe są składane przez:
a) radnego - co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, oraz na 2 miesiące przed upływem kadencji,
b) przez pozostałe osoby - co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, oraz w dniu odwołania ze stanowiska lub rozwiązania umowy o pracę.
Skutki niezłożenia oświadczeń majątkowych w terminie
Przepisy dotyczące sankcji za niezłożenie oświadczeń majątkowych dodane zostały przez u.s.g.z.i.u.
Konsekwencją niezłożenia przez radnego (zarówno gminy, powiatu lub województwa) wymaganych od niego oświadczeń lub informacji w ww. terminach jest utrata diety do czasu złożenia oświadczenia. Sformułowanie to oznacza przepadek należności z tytułu diety, co nie pozwala na wyrównanie diety za okres jej niepłacenia po złożeniu przez radnego oświadczenia lub informacji.
Konsekwencją zaś niezłożenia przez:
1. wójta, zastępcę wójta, sekretarza gminy, skarbnika gminy, kierownika jednostki organizacyjnej gminy, osobę zarządzającą i członka organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osobę wydającą decyzje administracyjne w imieniu wójta,
2. członka zarządu powiatu, sekretarza powiatu, skarbnika powiatu, kierownika jednostki organizacyjnej powiatu, osobę zarządzającą i członka organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osobę wydającą decyzje administracyjne w imieniu starosty,
3. członka zarządu województwa, skarbnika województwa, kierownika wojewódzkiej samorządowej jednostki organizacyjnej, osobę zarządzającą i członka organu zarządzającego wojewódzką osobą prawną oraz osobę wydającą decyzje administracyjne w imieniu marszałka województwajest utrata ich wynagrodzenia za okres od dnia, w którym powinno być złożone oświadczenie, do dnia złożenia oświadczenia.
W przypadku sekretarza gminy i powiatu oraz skarbnika gminy, powiatu i województwa, a także członka zarządu powiatu i województwa, sekretarza powiatu lub skarbnika powiatu, niezłożenie wymaganych oświadczeń lub informacji pociąga za sobą dodatkową sankcję w postaci obligatoryjnego odwołania ich przez radę gminy, powiatu lub województwa - najpóźniej po upływie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin do złożenia oświadczenia.
Podobną sankcję przewidziano w razie nieterminowego złożenia wymaganych oświadczeń lub informacji przez:
1) zastępcę wójta, kierownika jednostki organizacyjnej gminy, osób zarządzających jednoosobowo lub wchodzących w skład organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu wójta,
2) kierownika jednostki organizacyjnej powiatu, osobę zarządzająca i członka organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osobę wydająca decyzje administracyjne w imieniu starosty,
3) kierownika wojewódzkiej samorządowej jednostki organizacyjnej, osobę zarządzająca i członka organu zarządzającego wojewódzką osobą prawną oraz osobę wydająca decyzje administracyjne w imieniu marszałka województwa
- właściwy organ odwołuje ich (dotyczy to odwołania przez wójta jego zastępcy), albo rozwiązuje z nimi umowę o pracę najpóźniej po upływie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin do złożenia oświadczenia lub informacji. Odwołanie i rozwiązanie umowy o pracę w tym trybie jest przy tym równoznaczne z rozwiązaniem umowy o pracę wart. 52 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.) – dalej k.p., tzn. z rozwiązaniem stosunku pracy bez wypowiedzenia z winy pracownika (tzw. zwolnienie dyscyplinarne). Jak wynika z powyższego nie dotyczy to wójta.
Zauważyć należy, iż brak jest stosownych przepisów, odpowiadających na pytanie, czy podobną sankcję (tj. zwolnienie z pracy w trybie dyscyplinarnym), można stosować do pracowników zatrudnionych na podstawie mianowania. Pracownicy ci, mają na ogół upoważnienie do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu wójta, starosty lub wojewody, a więc podlegają obowiązkowi składania oświadczeń majątkowych.
Odpowiedzialność karna
Warto wskazać, iż obowiązujące przepisy sankcjonują odpowiedzialność karną za czyny polegające na podaniu nieprawdy lub zatajeniu prawdy w związku ze składaniem oświadczeń. Odpowiedzialność taką ponosi więc osoba, która ujawnia niezgodne ze stanem faktycznym dane w oświadczeniu lub nie ujawnia wymaganych przepisami danych i informacji.
Sankcją przewidzianą w art. 233 § 1 k.k. jest kara pozbawienia wolności do lat 3. Minimalny wymiar tej kary wynosi 1 miesiąc (w myśl art. 37 k.k. kara pozbawienia wolności trwa najkrócej miesiąc, najdłużej 15 lat; kary 25 lat pozbawienia wolności oraz kara dożywotniego pozbawienia wolności są - stosownie do art. 32 k.k. - karami odrębnymi od kary pozbawienia wolności). Kodeks nie przewiduje kar łagodniejszych, tj. grzywny lub kary ograniczenia wolności, jednakże sąd może orzec jedną z tych kar (zamiast kary pozbawienia wolności) na podstawieart. 58 § 3 k.k., a nawet odstąpić od wymierzenia kary, orzekając w jej miejsce tzw. środek karny.
Zobacz wszystkie materiały pochodzące z: Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
Analiza i publikacja oświadczeń majątkowych
Zgodnie z obowiązującymi przepisami złożone oświadczenia majątkowe są poddawane analizie, której dokonują:
a) osoby, którym te świadczenia złożono,
b) urząd skarbowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie majątkowe.
źródło: _www.kadry.abc.com.pl/aktualnosci/samorzadowcy-musza-zlozyc-oswiadczenia-majatkowe-do-konca-kwietnia,63893
minęło: 85dni po terminie
Kto odpowiada za "powieszenie" oświadczeń na stronach internatowych?
Zwalczanie barszczu Sosnowskiego leży w kompetencjach gmin i może być finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. O pieniądze mogą starać się wyłącznie samorządy, które chcą usunąć barszcz Sosnowskiego ze swoich terenów. O występowaniu tej toksycznej rośliny można informować m.in. Straż Miejską oraz wydziały w urzędach gmin zajmujące się ochroną środowiska. Jeśli roślina znajduje się na terenie prywatnym, to służby informują właściciela o jej występowaniu. Ten nie ma obowiązku pozbycia się jej. Osoby prywatne nie otrzymują dofinansowania na walkę z barszczem Sosnowskiego.
http Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1143/2014 z 22 października 2014 r. w sprawie działań zapobiegawczych i zaradczych w odniesieniu do wprowadzania i rozprzestrzeniania inwazyjnych gatunków obcych, weszło w życie 1 stycznia 2015 r. i powinno być stosowane bezpośrednio w krajach członkowskich UE. Rozporządzenie w sposób kompleksowy reguluje takie zagadnienia jak zapobieganie wprowadzaniu i rozprzestrzenianiu się inwazyjnych gatunków obcych, ich wczesne wykrywanie, a także szybką eliminację bądź długofalową i efektywną kontrolę populacji w przypadku gatunków rozpowszechnionych.
Pani Barbaro, niech nie straszą Pani karą bazując na ludzkiej niewiedzy.
Wójt chce uchwalenia regulaminu hodowli barszczu i to ma załatwić sprawę. Idiotyzm. Proponuję jeszcze regulamin hodowli mszyc i stonki a najlepiej hodowli kóz wszak na tym nasze władze się znają a radni i tak uchwalą wszystko co im się przedstawi. Powodzenia
Wójt chce uchwalenia regulaminu hodowli barszczu i to ma załatwić sprawę. Idiotyzm. Proponuję jeszcze regulamin hodowli mszyc i stonki a najlepiej hodowli kóz wszak na tym nasze władze się znają a radni i tak uchwalą wszystko co im się przedstawi. Powodzenia
minęło: 86dni po terminie.
minęło: 87dni po terminie.