To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Ale droga ta droga

Ale droga ta droga

Konieczne remonty wszystkich ulic w Jeleniej Górze pochłonęłyby prawie cały roczny budżet miasta. W ostatnich latach stan dróg znacznie się poprawił, ale wciąż jest wiele do zrobienia. Drogowcy szacują, że w ciągu najbliższych kilku lat na naprawę ulic, chodników i mostów trzeba wydać w sumie około 207 milionów złotych.



Remontowana 10 lat temu Aleja Wojska Polskiego w niektórych miejscach już nadaje się do remontu. Podobnie jak ostatni odcinek Alei Jana Pawła II od skrzyżowania z Różyckiego do tzw. koniczynki. Na te zadania potrzeba około 9 mln złotych.

Pilnego generalnego remontu wymaga ulica Łomnicka. Po tym, jak zakończono na osiedlu prace kanalizacyjne i remont nawierzchni osiedlowych uliczek, na swoja kolej czeka główna droga – ulica Łomnicka. Odnowienie nawierzchni, budowa chodników i kanalizacji deszczowej to koszt rzędu 15 mln złotych.

W Jeleniej Górze jest jeszcze ponad 18 kilometrów dróg gminnych o nawierzchni gruntowej, m.in. ulica Cinciały. Prawie połowa wszystkich pozostałych dróg gminnych jest w stanie niezadowalającym lub złym. Remont wszystkich kosztowałby około 117 mln złotych.

Najpilniejsze inwestycje i remonty zaplanowane na najbliższe siedem lat, które usprawnią układ komunikacyjny w mieście, to budowa obwodnicy południowej, przebudowa ulic Karola Miarki i Warszawskiej, przebudowa ulicy Wojewódzkiej wraz z budową łączników do Wolności i projektowanego nowego odcinka ulicy Spółdzielczej, przebudowa Łomnickiej, Wyczółkowskiego i Głowackiego oraz przebudowa ulicy Powstańców Śląskich.


Komentarze (1)

może i stan dróg poprawił się w ostatnich latach, ale większość z dotychczasowych remontów to fuszerka oraz bezmyślność urzędników i projektantów. Jak to możliwe, że po 10 latach drogi, które były "remontowane" nadają się do remontu - dotyczy to zarówno Wojska Polskiego, wspomnianego odcinka al. Jana Pawła II, ale także ul. Wolności, fragmenty Cieplickiej (od Os. Orle do Sobieszowa), ul. Złotnicza, Moniuszki (część), Elsnera i wiele wiele innych. Poza tym niestety nic się nie myśli przy okazji remontów o poprawie rozwiązań komunikacyjnych, np. poszerzaniu, dobudowywaniu dodatkowych pasów do skrętu, itp., o budowaniu ścieżek rowerowych nie wspominając...