To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Wakacyjna zmiana rozkładu jazdy pociągów od 13 czerwca

fot.: iStock, graf.: PKP Intercity

Już w ten weekend wchodzi w życie wakacyjna korekta rozkładu jazdy pociągów. Sprawdź, jakie zmiany na sezon letni planuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jeżeli planujesz podróż pociągiem, pamiętaj, że od 13 czerwca będzie obowiązywał tzw. wakacyjny rozkład jazdy. Na podróżnych czekają nowe trasy oraz dodatkowe przystanki. Sezonowa korekta uwzględnia modernizacje linii i stacji w całym kraju.

Nowe połączenia i powrót składów dalekobieżnych

Na podlaskiej trasie do Hajnówki, po 17 latach, do pociągów regionalnych dołączą składy dalekobieżne. Mieszkańcy Podlasia, Mazowsza i turyści z innych regionów zyskają codzienne bezpośrednie połączenia z Warszawy i Gdyni. Na południu Polski pociągi dalekobieżne dojadą także w Bieszczady, do stacji Uherce.

Składem dalekobieżnym dojedziemy także w Tatry. Do Zakopanego już od 26 czerwca wracają bezpośrednie połączenia kolejowe m.in. z Krakowa, Warszawy czy Gdyni. Do składów regionalnych będzie można wsiąść ze zmodernizowanych peronów w Suchej Beskidzkiej, Jordanowie, Rabie Wyżnej i Pyzówce.

Na Mazowszu od 28 czerwca zaplanowano bezpośrednie połączenia miedzy Radomiem, a Warszawą. Podróżujący na trasie do lub ze stolicy zyskają kolejne dodatkowe przystanki: Lesiów i Radom Stara Wola (nowy).

Na Pomorzu, po rewitalizacji linii, planowany jest powrót połączeń na trasie Malbork – Kwidzyn. W Kwidzynie, Gościszewie, Sztumskiej Wsi, Ryjewie, Brachlewie, Sztumie będą dostępne perony z dogodnym dostępem dla osób z niepełnosprawnościami.

Od 13 czerwca w woj. kujawsko-pomorskim rozpoczną się natomiast prace na trasie Toruń Wschodni – Chełmża, a zamiast pociągów pojadą zastępcze autobusy.

10 dodatkowych przystanków

Od 13 czerwca podróżni będą mogli wsiąść do pociągów z 10 nowych przystanków. W aglomeracji krakowskiej na trasie z Krakowa do Skawiny przygotowano „Kraków Opatkowice” i „Skawinę Jagielnię”. Mieszkańcy aglomeracji łódzkiej zyskują nowe przystanki: „Łódź Retkinia” i „Łódź Warszawska”. Dostęp do kolei w Olsztynie zwiększą zaś: „Olsztyn Likusy”, „Olsztyn Redykajny”, „Olsztyn Jezioro Ukiel”. Komunikację w mieście ułatwi również dodatkowy peron na przystanku „Olsztyn Śródmieście”. Na Opolszczyźnie pasażerowie połączeń regionalnych wsiądą do pociągów z nowych przystanków „Szydłów Centrum” i „Goszczowice” na trasie Opole - Nysa.

Krótsze podróże pociągami dalekobieżnymi

W porównaniu z wakacjami w roku 2020, według zapewnień PKP, skrócą się czasy przejazdu na popularnych trasach. „Najszybszy pociąg dalekobieżny na trasie Wrocław – Poznań pojedzie w czasie 1 h 40 min, przed rokiem to 2 h 18 min. Podróż na trasie Warszawa – Lublin, w porównaniu z rokiem poprzednim skróci się o 23 min.” – czytamy w komunikacie PKP Intercity.

źródło: PKP Intercity

Wakacyjna korekta rozkładu jazdy będzie obowiązywała od 13 czerwca do 28 sierpnia.

Wakacyjna zmiana rozkładu jazdy pociągów od 13 czerwca

Komentarze (13)

Naprawdę nie macie zdjęcia POLSKIEGO pociągu tylko ruski? Do tego informacja podana przez PKP w artykule odnośnie trasy Kwidzyn - Malbork jest nieaktualna. Na linii nie zakończył się remont i nie została otwarta.

Widzę, że od najbliższej korekty nie mają w planach puszczać długich Impulsów na Lwówek. To dobrze, taki Impuls składa się z wielu elementów metalowych, co jak wiadomo przyciąga miejscowy element. Mamy w Lwówku 2 PKS-y na dzień i to nam wystarcza. Natomiast bardzo nam brakuje porządnej, asfaltowej ścieżki rowerowej JG - Nowogrodziec, z odgałęzieniem do Złotoryjy przez Płakowice, żeby bogaci turyści z Niemiec mogli zwiedzić całą piękną Dolinę Bobru.

Jesteś wsiocławski trollu prostakiem, chorym psychicznie bezmózgiem, taką amebą na dwóch nogach. Po takich śmieciach jak ty mój pradziadek na konia wsiadał a prababka robiła przynętę na rekiny. Ty kozogrzmocie masz trofea myśliwskie? Chyba tylko rogacza- swego starego i maciorę- swoją starą. Masz wogóle swój pokój oprócz tego w Tworkach? Wątpię.

Czy serio nie można zbanować po IP tych wieśniaków z Wrocławia z odchodami zamiast mozgu? To jest rynsztok

Kibol z Wsiocławia teraz ma poważne przestoje w trollowaniu, bo zaczęła się kopanka w telewizji.

Kibol z Wsiocławia teraz ma poważne przestoje w trollowaniu, bo kilka dni temu zaczęła się kopanka w telewizji.

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tutaj zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Mirska, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.

Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej.pl".
Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka).
I wygląda to następująco.
Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach).
PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi).
KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC...
KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w.
KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów.
Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron.
PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty.
PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null.
14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie).
IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych.
PR 14:19 do Międzylesia - puściutki.
KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób.
KD 14:27 do Rawicza .10%.
PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ???
KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie.
PR 14:44 do Jelcza - nuuuda.

W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy.
Dalej.
KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części.
I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo.
KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto.
PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ???
PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w.

Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka.
Wasz
Dobry Wujek Adolf

"Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto". Gdzie ten obs rany dworzec? Oczywiście we Wsiocławiu! Zapraszam do ciekawej lektury: gazetawroclawska.pl/robia-kupy-na-podloge-kradna-deski-sedesowe-to-przez-nich-toalety-na-dworcu-zamknieto/ar/c1-15597395

Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD

Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski.

A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Mirska. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała.

Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.

Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki oraz różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tutaj nie stać na bilety na pociąg.

Jak to możliwe, że w XXI wieku ktoś jeszcze korzysta w codziennych dojazdach z wozu konnego? Przecież taki koń może ponarabiać wszędzie i kto to później posprząta? W dodatku słyszałam, że z wozu spadają pijani w sztok pasażerowie, którzy również potrafią załatwić się w miejscu publicznym lub obrzucać pustymi butelkami przechodniów. Nie wyobrażam sobie, żeby takie coś kursowało z Wsiocławia do Wsiobudki. Panie marszałku! Proszę natychmiast przerwać reaktywację linii do Sobótki i nie robić pośmiewiska z naszego Knyszogrodu! Już i tak cała Polska śmieje się z niego jak z drugiego Wąchocka, teraz będzie się śmiał cały świat!