To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Nie pojadą na wakacje z Neckermannem

zdjęcie ilustracyjne

W poniedziałek 23 września funkcjonowaniem branży turystycznej wstrząsnęła upadłość szacownego, najstarszego na świecie, bo funkcjonującego od połowy XIX w. biura podróży Thomas Cook, które jako pierwsze w historii wprowadziło tzw. pakiety turystyczne.

Jeszcze dwa dni temu uspokajające oświadczenia wydawała spółka-córka – belgijskie biuro turystyczne Neckermann, popularne wśród Europejczyków. Zapewniano, że wypoczywający mogą czuć się bezpiecznie, a jedyne perturbacje to zawieszenie lotów czarterowych do Ameryki Północnej i Środkowej, w związku z koniecznością wywiezienia z miejsc pobytu klientów Thomasa Cooka.
Kolejna zła wiadomość przyszła dziś przed południem – działające w Polsce biuro podróży Neckermann Polska ogłosiło niewypłacalność. W tej chwili na wakacjach pod szyldem tej firmy przebywa 3600 osób.

Jak nas poinformował Marek Ciechanowski z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, problemy z powrotem do kraju może mieć około 160 Dolnoślązaków, którzy wyjechali na wakacje z biurem Neckermann Polska. W sprowadzeniu ich do kraju pomaga wojewoda mazowiecki.
W Jeleniej Górze znaleźliśmy dwa biura turystyczne, do wczoraj będące agentami Neckermanna Polska – „Eliton” oraz „Eskapada”. Właścicielka „Elitonu” odmówiła podania zbiorczych danych, ile osób z Jeleniej Góry oraz okolicy przebywa na imprezach Neckermanna Polska za pośrednictwem jej biura. Zapewniła natomiast, że turyści nie zostaną bez opieki, gdyż Neckermann Polska zwrócił się już do Marszałka Województwa Mazowieckiego o uruchomienie gwarancji ubezpieczeniowych. Pieniądze z tych gwarancji umożliwią sprowadzenie do Polski klientów pozostających jeszcze za granicą oraz pokrycie ich roszczeń.
- Ogromnie żal mi Neckermanna Polska – stwierdziła moja rozmówczyni. – Było to dobre, profesjonalne biuro. Nie zasłużyło na upadłość, na dodatek zupełnie nie ze swojej winy.
Dotychczasową działalność Neckermanna chwalą również u drugiego agenta na jeleniogórskim rynku turystycznym – w biurze „Eskapada”. – Posłaliśmy w sezonie na imprezy tego turoperatora około stu klientów. Ostatni wrócili 3 tygodnie temu, wypoczęci i zadowoleni – mówi pracownica „Eskapady”. – Najczęściej wybieranymi kierunkami były Hiszpania, Grecja i Maroko. Jedyny problem to fakt, że sześcioro klientów miało wyjechać w najbliższych dniach. Ich roszczenia pokryje gwarancja ubezpieczeniowa.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego przygotował dla klientów upadłego Neckermanna specjalne infolinie: +48 22 597 95 24, +48 22 597 95 43, +48 22 597 95 45 oraz +48 22 597 95 41. Tam można uzyskać potrzebne informacje. 

Komentarze (12)

po 13-tym obowiazkiem kazdego polaka bedzie wypoczynek w polsce. skoncza sie zagraniczne wojaze, a paszporty trzeba bedzie oddawac na policje po kazdym powrocie.

dlatego trzeba iść na wybory!
Kaczyński sam powiedział, że rodzina to kobieta i mezczyzna oraz ich dzieci, dziwne, ale żyje samotnie z kotem.... kupa wariatów w tym pisie.

Koniecznie trzeba. Bo Schetyna już potwierdził że jak wygra PIS to on zrobi wszystko żeby Polska poniosła jak najwieksze straty, przede wszystkim przy podziale środków UE...

Kowalski i Buba-SPOKO-KOKO ?

Tak się składa, że w Polsce wypoczynek jest w wielu miejscowościach wypoczynkowych droższy niż zagranicą.

To gangsterka i tyle. Każda firma zna swoją kondycję finansową, a fakt, że zalicza plajtę wie nie od chwili ogłoszenia upadłości, tylko znacznie wcześniej. Mimo tego przyjmuje rezerwacje i inkasuje pieniądze do samego końca.

Tak samo było z linią lotniczą Germania. Ostatni pasażerowie nadali już bagaż, kiedy ogłoszono, że Germania lotu nie wykona :(

"Jedyny problem to fakt, że sześcioro klientów miało wyjechać w najbliższych dniach. Ich roszczenia pokryje gwarancja ubezpieczeniowa."

Ci ludzie składali wniosek o urlop u pracodawców i tylko od ich dobrej woli zależy, czy będą mogli wrócić do pracy i wnioskować ponownie o urlop w innym terminie czy będą musieli wykorzystać urlop teraz nigdzie nie jadąc.

Nie ma to jak własne autko i wyjazd nim na wakacje. Nawet jak mi się rozkraczy na ulicy to zawsze mogę serwis wezwać. A tutaj ludzie mają ogromny problem, zniszczone wakacje, kasa w martwym punkcie i mnóstwo nerwów. Nigdy nie korzystam z biur podróży. Liczę tylko na siebie i swoich bliskich.

ja tez licze na ciebie jak mi sie zachce

Ty jeszcze pigułki nie wziąłeś

Bez hejtu bardziej kulturalnie :) i bardziej miło

Jaki hejt? Ludzie wyrażają swoje opinie na temat olbrzymiej firmy która wywiozła ludzi w różne zakątki , tysiące km od domu i teraz "nagle" twierdzi że jest niewypłacalna. Problemy finansowe w firmie nei zaczynają się nagle, tylko trwają od pewnego czasu i oni o tym doskonale wiedzieli, ale nadal wysyłali tysiące ludzi w świat , biorąc oczywiście od nich sporą kasę.