To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Maszynista na haju

Maszynista na haju

40-letni maszynista Kolei Dolnośląskich straci pracę. Potwierdziły się wcześniejsze podejrzenia, że mężczyzna zażywa narkotyki i pod ich wpływem może zasiadać za pulpitem sterowniczym. Podejrzany został zatrzymany tuż przed wieczornym kursem z Wrocławia do Zgorzelca. 

Mężczyzna został zatrzymany tuż przed wieczornym kursem z Wrocławia do Zgorzelca. Wezwani policjanci wykonali test, który potwierdził w organizmie maszynisty obecność narkotyków (szczegóły będą znane po analizie krwi). Przewoźnik w krótkim czasie znalazł zastępstwo i pociąg ruszył z dworca we Wrocławiu z niewielkim opóźnieniem.


Wobec sytuacji, która uderza w poczucie bezpieczeństwa pasażerów spółka wydała oświadczenie: „Koleje Dolnośląskie z przykrością informują, że zidentyfikowano maszynistę, który mógł mieć kontakt ze środkami odurzającymi. Przeprowadzona w następstwie kontrola potwierdziła podejrzenia. Nie został więc dopuszczony do obowiązków służbowych. Będzie również musiał opuścić szeregi KD.
Z zadowoleniem stwierdzamy, że system bezpieczeństwa przewozów w KD funkcjonuje efektywnie. Ostatnie działania zakończyły się sukcesem ale niezmiennie pilnujemy jego szczelności, dostosowując procedury do ewoluującej rzeczywistości. Dla Kolei Dolnośląskich jest to priorytet. Dzięki temu pasażerowie mogą czuć się bezpiecznie w naszych pociągach.”

Komentarze (36)

Ile taki maszynista zarabia?

Widać za dużo, skoro ma na narkotyki.

Dorabiają spamowaniem portali i forów internetowych. Jak ruskie trolle.

W Polsce są tory krzywe, ledwo zipią. Rozpadają się, podkłady nie wytrzymują, ale pracodawca każe na tych torach zapierd...lać i co do minuty maszynista ma do stacji dojechać. Pod takim rygorem władze PKP zmuszają jeżdzić. Jak myślicie? lepiej coś dziabnąć i na silę po narkotykach po tych zardzewiałych torach jechać. Nikt na trzeźwo myślący po krzywych torach nie jeździ.

Nie podoba ci się kolejarzyno to zmień pracę. Zdajesz sobie sprawę półgłówku że odpwiadasz za życie setek ludzi w pociągu? Ile ty masz lat? Koleje Dolnośląskie to największe góԝno na dolnośląskich torach. Brud, smród, wszystko zarzygane knyszą przez wieśniaków z Wsiocławia. Na dodatek likwidują linie kolejowe (np. niedawno zaorali linię do Lwówka). Ta spółka powinna zostać ZLIKWIDOWANA!

Brawo, być może wyeliminowano kolejnego potencjalnego zabujcę !

Ludzie,ja Was prosze,nie komentujcie nic nie znajac poprawnej pisowni!!!Zorro napisales poprawnie a zabojca juz nie potrafisz...

Dlaczego mamy nie komentować? Bo to twój kolega z pracy, wrocławski trollu?

Inwazja wrocławskich trolli. Wstyd.

Dokładnie. Teraz będą bronić swojego kolegi ćpuna.

KD, czyli Koksuj Dużo. Dlaczego mnie ta informacja nie dziwi? Nie jest żadną tajmnicą w środowisku, że tam większość przychodzi do pracy naćpana albo naj.ebana.

Dobrze że prowadził pociąg do Zgorzelca a nie do nas. Pewnie wiózł powietrze a w Zgorzelcu wszyscy są najeb..ni.

"Z zadowoleniem stwierdzamy, że system bezpieczeństwa przewozów w KD funkcjonuje efektywnie. Ostatnie działania zakończyły się sukcesem"

No to mamy kolejny sukces w "Kolejach Dziadowskich", haha. W tej spółce nawet gdyby zamiast pociągu po torach pojechała kupa, to ogłosiliby to sukcesem, bo przecież mogły pojechać dwie kupy albo nic.

Cała ta beznadziejna spółka powinna zostać ZLIKWIDOWANA! Nie dość że zaśmiecają wszystkie portale hejtem i wyzwiskami (pracownicy KD i opłacane przez spółkę trolle), to jeszcze narażają BEZPIECZEŃSTWO swoich pasażerów!!! Po sieci krażą screeny jak intensywnie udzielał się na portalach kolejowych w godzinach pracy były prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski. Skoro prezes tak postepował to nie sądzę, żeby reszta była lepsza. Tym się zajmują w swojej pracy - ćpaniem i trollowaniem.

Teraz wszędzie wszyscy napizgani!! W Drexie to 20 procent ;)

Tak mało? We Wrocławiu to pół miasta jeździ codziennie naćpana do roboty w Kobierzycach za najniższą krajową.

Co to jest haj ?

Ależ sukces, bo wytropiliście naćpanego maszynistę, tylko co wtedy, gdy maszynista przed kursem będzie "clean", a w trakcie jazdy zażyje narkotyki i spowoduje tragiczny w skutkach wypadek?

Bardzo dobrze że kontrolują może będzie mniej tragicznych wypadków. Oby więcej takich kontroli na narkotyki i zawartość alkoholu.

Sądząc po komentarzach jakie wypisują na portalach KD-Trolle, oni tam wiecznie są naćpani w tej firmie.

Pewien motorniczy w Łodzi przyszedł do pracy trzeźwy, a w trakcie jazdy popijał "małpki" i spowodował ciężki wypadek.

To przykład, że nie każdego alkoholika, narkomana pijącego alkohol można wyłapać, bo na "dzień dobry" są trzeźwi lub "clean".

Ktoś z wsiocławia sabotuje kolej w województwie rozkręca je skacze pod pociagi włącza hamulec

Tej pеdalskiej holocie zakazac jazdy pociągami

I woolege zakazac pisania bzdur na temat Lwówka.

Naprzyjmowali gów.nażerii do spółki to nic dziwnego że małolaty ciągle na koksie. Jaka firma tacy pracownicy.

Ten Melon i Stro....u maja swoich ludzi i nawet na kolej dostarczaja,klawisze przypilnujecie grypsy ok...

Jeżdżę często do Wrocławia i pociąg zawsze jest czysty ,punktualny a konduktorzy sympatyczni.
Nie pracuję na kolei , jestem po prostu pasażerem , pamiętam czasy, gdy do pociągu dalekobieżnego trzeba było wsiadać przez okno żeby się załapać na siedzące miejsce , przedziały były brudne , śmierdzące , nie wspominając o toaletach , przez korytarz nie można było przejść , bo pełno ludzi i bagaży.Taka podróż to było bardzo traumatyczne przeżycie . A dzisiaj podróż do Warszawy w dobrych warunkach , bez stojących nad głową pasażerów , czyściutko , telefonik można podładować,spokój , cisza.

Koleje Dolnośląskie to największe góԝno na dolnośląskich torach. Brud, smród, wszystko zarzygane knyszą przez wieśniaków z Wsiocławia. Na dodatek likwidują linie kolejowe (np. niedawno zaorali linię do Lwówka). Ta spółka powinna zostać ZLIKWIDOWANA!

Podróżny, Ty chyba sam jesteś na "haju", bo takie bzdury wypisujesz, że wstyd.

Nie mam nic do kolei. Jeździłam różnymi pociągami i zawsze było czysto i schludnie, a obsługa miła i pomocna, nawet wtedy, gdy nie zdążyłam na pociąg z winy opóźnionego kursu PKSu, otrzymałam pomoc i wsparcie :)

Jedynie TLK powinny przejść gruntowny remont lub zostać wymienione na inny tabor, bo są mało wygodne i po prostu leciwe. Po prostu nie nadają się moim zdaniem na trasy dalekobieżne.

Tobą multinickowy śmieciu z Kolei Dolnośląskich już dawno powinna zająć się policja. A twoje Koleje Dolnośmieszne to największe dziadostwo na torach. Linię do Lwówka de facto też zniszczyły władze województwa i Kolei Dolnośląskich (gdy Rachwalski był prezesem), które nie remontując jej doprowadziły ją do ruiny. Jeszcze 2 lata temu do Lwówka jeździły pociągi. Obecnie koszt remontu tej linii to jakieś 40-50 milionów, za kilka lat jak infrastruktura popadnie w ruinę będzie to 100 albo 200 milionów. Władze województwa pieniądze mają, bo właśnie olbrzymia kasa (blisko pół miliarda zł) idzie na zupełnie niepotrzebną linię do Sobótki przez same wioski, gdzie pociągów nie widziano od 30 lat. Za 10-krotnie mniejszą kwotę można by wyremontować wspomnianą linię do Lwówka uważaną zgodnie przez miłośników kolei za najpiękniejsza w Polsce. Tymczasem marszałek myśli pewnie czekać kolejne 30 lat aż i tu koszt remontu będzie wynosił nie 40 tylko 400 milionów. To się nadaje do prokuratury z paragrafu celowe niszczenie mienia publicznego.

Multinickowym nie jestem, bo mam stale ten sam nick. Mieszkam tutaj, więc odczep się ode mnie.

Baaardzo ciekawe. Nie pamiętam takiego nicka jak twój, mimo że stale komentuję na portalu. Po co kłamiesz? I to ty się przyczepiłeś do czytelnika i zacząłeś go obrażać, baranie.

Linia turystyczna, wokół Park Krajobrazowy Doliny Bobru. Czekasz z rowerem wieczorem na ostatni pociąg powrotny a tu zamiast szynobusu przyjeżdża mały busik na 20 miejsc, gdzie ledwo człowiek się zmieści a co dopiero z rowerem. Oczywiście możesz tylko pocałować klamkę, radź sobie sam, a ****ski konduktor jeszcze odpowiada, że jego to nic nie obchodzi. Szynobus na jakiejś linii doznał awarii więc zabierano ten z Lwówka i takie rzeczy zdarzały się nagminnie bez żadnej informacji w rozkładzie. W ten sposób Koleje Dolnośląskie za czasów Rachwalskiego wygasiły frekwencję na tej malowniczej trasie a potem w ogóle zlikwidowały wszystkie pociągi.

Koleje Dolnośląskie to najbardziej dziadowska spółka kolejowa w Polsce!!!

Pamiętam spotkanie 17 marca 2017 w Lwówku na temat przyszłości kolei. Na spotkaniu przedstawiciele Marszałka, pani poseł, przedstawiciele PKP PLK i Kolei Dolnośląskich, radni miejscy i powiatowi i widownia. Podczas dyskusji padało wiele słów że linie trzeba wyremontować z tym że z PKP mówili, że trzeba to zrobić porządnie i podawali dużą kwotę, ktoś z KD podawał dużo mniejszą. Padło też pytanie bez odpowiedzi dlaczego marszałek nie uwzględnił linii w dofinansowaniu RPO którym dysponował. Najciekawsze były jednak rozmowy w przerwie. Nie bylem ich uczestnikiem ale nie mam problemów ze słuchem. Przedstawiciel Kolei Dolnośląskich (z Zarządu) podszedł do przedstawiciela PKP PLK i z uśmiechem stwierdził: “przecież zarówno wam i nam nie zależy tak na prawde na tym bo to nieekonomiczne” (moge coś przekręcić ale taki był sens). Pan z PKP odpowiedział cyt. : ja tak nie myślę. A obecna przy tym pani (chyba od marszałka) tylko się zaśmiała. Nie wszystko dokładnie pamiętam ale tak to wtedy zrozumiałem. Komu zatem zależało i zależy na naszej linii a kto tylko udaje że mu zależy ? Każdy niech sobie wnioski sam wyciągnie.

Też pamiętam to spotkanie. W szczególności utkwiła mi w pamięci wypowiedź niepełnosprawnego uczestnika z publiczności, jeden taki tam był, więc nie trudno nie skojarzyć. Cała sala dziwiła się, że wszyscy chcą ocalenia pociągów, a jemu jedynemu przeszkadzają. Ale było, minęło.

Obserwuję ****skie zachowania konduktorów KD w pociągach prawie każdego dnia na trasie Legnica - Wrocław. Za co oni chcą podwyżki? Za nieprofesjonalizm i brak kultury?

Dobrze opłaca się wysoko wykwalifikowaną kadrę, a nie prostaków wziętych prosto z ulicy, którzy zupełnie do niczego się nie nadają.

Zgorzelec w ogóle nie potrzebuje aż tylu pociągów do Wrocławia. Nowa Ruda nie ma ani jednego i żyje. Podobnie Gryfów Śląski. A mieszkańcy tych miast też jeżdżą załatwiać różne sprawy do miasta. Dlatego dobrym pomysłem jest wydłużenie niektórych pociągów Jelenia Góra - Görlitz do Drezna (na początek 3 pary wystarczą: rano, po południu i wieczorem). Frekwencja na pewno byłaby dużo wyższa niż z Wrocławia, bo Niemcy kochają jeździć w góry pociągami. Dla porównania: z Drezna do Liberca jeździ 5 par pociągów dziennie i jeżdżą one mocno napełnione. A do Wrocławia tylko trzy i wożą powietrze. Skierowanie Desir z Niemiec do Jeleniej Góry pozwoliłoby uwolnić SZT, których jest poważny deficyt i skierować jedną sztukę na inną trasę. I tak, 3 pary pociągów Wrocław - Węgliniec - Zgorzelec, plus 3 pary Jelenia Góra - Drezno, plus 3 pary Jelenia Góra - Görlitz (skomunikowane w Lubaniu z pociągami Wrocław - Jelenia Góra - Wrocław) byłoby optymalnym rozwiązaniem.

Czy każda dyskusja o kolejach musi być gnojona przez tego wsiocławskiego niedorozwiniętego cwela? Czy portal nie może go zablokować tak jak blokuje przeciwników partii? Jakiś totalny zjeb co za każdym razem przekleja te same debilskie komentarze i zmienia co chwilę IP. Mamusia i tatuś na pewno są z niego dumni. Nikogo tutaj nie interesuje jakaś Sobótka, nie obrażając jej mieszkańców. Naprawdę niektórymi wpisami tego tumana powinna zająć się prokuratura.