Petycję do GDDKiA podpisali prezydenci: Wrocławia, Wałbrzycha, Świdnicy, Bolesławca, Jeleniej Góry, Legnicy, Głogowa i Lubina oraz marszałek województwa dolnośląskiego.
Proponują między innymi:
- budowę nowego korytarza autostrady A4 na odcinku Kostomłoty–Wrocław,
- utrzymanie statusu drogi ekspresowej dla dotychczasowej trasy A4 przy jednoczesnym zaplanowaniu i budowie łącznika Aglomeracji Wałbrzyskiej z węzłem S3 w Bolkowie i łącznika DW 382 z węzłem Świdnica na S5
- rozpoczęcie prac nad studium korytarzowym drogi ekspresowej przebiegającej przez cały teren Aglomeracji Jeleniogórskiej do granicy państwa wraz z budową obwodnicy Szklarskiej Poręby, która połączy Aglomerację Jeleniogórska z systemem krajowych dróg ekspresowych i umożliwi sprawne rozprowadzenie dużego natężenia ruchu samochodowego na obszarze o wybitnych walorach turystycznych.
Ważny jest głos samorządowców
Prezydent Jerzy Łużniak podkreślił, że rozwój Dolnego Śląska w dużej mierze zależy właśnie od działań samorządowców. - To właśnie, włodarze miast i gmin, muszą wspólnie starać się przekonać rządzących do tego, żeby rozmawiali, z samorządami o przyszłości nie zza biurka w Warszawie i tam wyznaczali korytarze transportowe, ale tu na miejscu - mówił prezydent Łużniak.
Na obecnej A4 wypadek za wypadkiem
Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk zwrócił uwagę, że na odcinku A4 Kostomłoty–Wrocław w latach 2014-2020 doszło do ponad 7,5 tysiąca zdarzeń, w tym 7238 kolizji i 318 wypadków. Średnio to około 3 zdarzenia dziennie.
Obecna A4 przez brak pasa awaryjnego, czy wystarczającej liczby Miejsc Obsługi Podróżnych nie jest dostosowana do standardów autostradowych.
We wspólnym przekonaniu dolnośląskich samorządowców najlepszą alternatywą będzie wytyczenie nowego przebiegu autostrady A4 między węzłami Stary Śleszów i Wichrów, a także połączenie go z drogą ekspresową S5.
Nowy korytarz
Autostrada w dotychczasowym przebiegu jako droga ekspresowa, zapewni dobre powiązanie Wrocławia ze Szczecinem przez drogę S3, bez mieszania się z dalekimi ruchami wschód - zachód. Nowy korytarz rozwiąże narastające problemy komunikacyjne gmin położonych w sąsiedztwie, w tym m.in. Kątów Wrocławskich.
Ponadto nowy korytarz autostrady A4 będzie tworzyć przestrzeń, która może stać się doskonale skomunikowanym rozwojowym terenem dla aglomeracji wrocławskiej i całego Dolnego Śląska. Poprzez połączenie z trasami szybkiego ruchu, obszar ten zostanie skomunikowany z północną częścią Polski i na południe w kierunku granicy z Czechami. Petycja samorządowców trafi do GDDKiA, a także do ministrów finansów, infrastruktury oraz szefa Rady Ministrów
Komentarze (8)
A jak platfusy rządziły to było dobrze. I to chyba za ich czasów a4 była remontowano. Jaj tyko wtedy zabrakło. Wszystko cudzymi rękoma
Nawet takie perony jak Łuzniak czy Pokój zasiadały we władzach województwa i ... i nic nie robiły.Piniedzy nie ma, starczyło na dofinansowanie Pokojowego pensjonatu pod Karpaczem
Ponieważ petycje podpisali prezydenci kojarzeni z opozycją, to PIS postąpi oczywiście odwrotnie...
Autostrada A4 była wytyczona i zaprojektowana przez Niemców, więc o jaki jeden głos chodzi? Maluczcy ludzie! zjadacze niemieckich gówien!
Burmistrz Szklarskiej o nic nie będzie zabiegał. Ma na wszystko wywalone,nie interesuje go nic. Niszczy w mieście wszystko. Jedyne do czego dąży to tylko jego emerytura
Siebie tez zniszczy niedługo CBA działa. Koniec bliski
Zobaczcie na strzałki, jakaś osoba wymyśliła planowany przebieg drogi ekspresowej do granicy przez Góry Izerskie, pogięło ich. Jeśli droga będzie poprowadzona tunelem to popieram a jeśli górami to już po górach Izerskich. Najpierw wybudujcie drogę expresową do Jeleniej Góry bo jest w sezonie turystycznym całkowicie zatkana.
Panowie z PO dlaczego za waszych rządów z psl-em nie przedstawialiście takich postulatów?
Jeżeli chcecie takich zmian to dlaczego nie robicie tego apelu z osobami z poza waszej partii? Jak byście do apelu dołączyli np. Mroza i Lipińskiego to może miałby on oddziaływanie nie tylko medialne.