To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Hotelarski sukces Pauliny Kurpiel

Hotelarski sukces Pauliny Kurpiel

- Znowu jesteśmy najlepsi, trzeci rok z kolei zajmujemy pierwsze miejsce w trzyetapowym konkursie „Dolnośląskie Potyczki Hotelarskie” - cieszyła się Barbara Cymańska – Garbowska. - Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomiczno – Turystycznych w Jeleniej Górze z powodzeniem uczestniczą w wojewódzkich i ogólnopolskich konkursach hotelarskich i osiągają w nich bardzo dobre wyniki.

ZOBACZ ZDJĘCIA

Najpierw był etap szkolny, potem międzyszkolny (oba w formie testu pisemnego). Z pytaniami z zakresu organizacji pracy, ekonomii i prawa oraz marketingu w hotelarstwie, obsługi klienta i usług turystycznych oraz 10-minutowy półfinał z zadaniami praktycznymi sprawdzającymi umiejętności ucznia w obsłudze gościa w recepcji hotelowej w wybranym języku obcym. Jury oceniało fachowość uprzejmość, asertywność, pomysłowość, dbałość o zadowolenie gości, interes i wizerunek hotelu. Najlepsi rywalizowali w wałbrzyskim hotelu „Maria”. Wiktorii Dwojak z ZSE-T, jednej z nielicznych z klas trzecich, do zakwalifikowania się do następnego etapu zabrakło tylko jednego punktu.

W dolnośląskim konkursie dla uczniów technikum hotelarskiego i szkoły policealnej kształcącej w zawodzie technik hotelarstwa rewelacyjnie spisała się Paulina Kurpiel z klasy IV B. Już w części dotyczącej obsługi gościa w recepcji hotelowej uczennica „hotelarza” zajęła pierwsze miejsce otrzymując pochwałę za piękny, literacki język angielski w tej scence. Paulina wyróżnia się też w finałowym zadaniu praktycznym z obsługi konsumenta (15 minut).

Jury oceniło nakrycie stołu do menu śniadaniowego lub obiadowego. Punkty przyznano m. in. za organizację pracy i różne umiejętności, w tym prawidłowość doboru szkła, sztućców i porcelany oraz ich ustawienie. W pisemnym teście Paulina Kurpiel uzyskała drugie miejsce. W ogólnej punktacji indywidualnej uczennica technikum hotelarskiego w ZSE-T zdecydowanie zwyciężyła z łączną największą ilością punktów. Laureatkę dolnośląskich potyczek do prestiżowego konkursu przygotowały Irena Oleńkowicz (obsługa konsumenta), Barbara Cymańska – Garbowska (hotelarstwo) i Monika Wachowicz (język angielski zawodowy).

- Od pierwszej edycji celem konkursu jest podnoszenie poziomu zawodowych umiejętności, rozwijanie wśród młodzieży zainteresowań hotelarstwem i turystyką, kształtowanie samodzielnego zdobywania wiedzy oraz stworzenie możliwości wymiany doświadczeń i współzawodnictwa między szkołami – mówi dyrektor ZSE-T w Jeleniej Górze Joanna Marczewska, która wraz ze swoją wice Marią Witkowską koordynowały całość konkursu.

Fot.ZSE-T