To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Droga S3 Bolków – Kamienna Góra: jest zezwolenie

wizualizacja: GDDKiA

Wojewoda Dolnośląski Jarosław Obremski podpisał decyzję o zezwoleniu na realizację III etapu budowy drogi ekspresowej S 3 od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu pięciu lat.

Decyzja umożliwia przejęcie nieruchomości pod budowaną drogę i rozpoczęcie procedury odszkodowawczej, a wykonawcy rozpoczęcie prac po przekazaniu placu budowy.
Odcinek S3 pomiędzy Bolkowem, a Kamienną Górą ma długość ok. 16,1 km, realizowany jest w systemie "projektuj i buduj" przez konsorcjum firm PORR S.A. (lider) i PORR Bau GmbH (partner). Wartość przedsięwzięcia to ponad 1,5 mld zł. W ramach zadania przewidziano między innymi:
- budowę 33 obiektów inżynierskich, w tym dwa dwunawowe tunele (jeden o długości 2300 m, drugi - 320 m);
- budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP Jaczków P i Jaczków L);
- budowę i przebudowę innych dróg publicznych,
- budowę i przebudowę sieci uzbrojenia terenu i urządzeń wodnych.
GDDKiA przewiduje, że w najbliższy czasie możluiwe będzie uzyskanie decyzji ZRID dla budowy S3 zadanie IV, odcinek od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa, o długości ok. 15,3 km.


 

Komentarze (6)

Miało być skończone w 2022 roku a tu 5 lat jeszcze oni działki dopiero kupować będą co za matoły to już dawno temu można było zrobić

Nie tak dawno, tamtędy jechałem od Bolkowa do Kamiennej Góry - i da się! Zatem po co "coś" budować, co może za jakieś 5 lat będzie?

Nie tak dawno ludzie jeździli konnymi zaprzęgami, a Ty musisz samochodem. Kto nie idzie z postępem to się cofa

Dziękujemy PO ,JG dalej wykluczona komunikacyjnie.

Ta droga to niekoniecznie najpotrzebniejsza inwestycja w regionie. Są plany S5 Wrocław-Bolków i nasi włodarze powinni walczyć o jej przedłużenie do Jeleniej. Można by było podciągnąć to jako alternatywę dla A4 i przedłużyć do Gryfowa, Lubania i za Lubaniem połączyć z A4. Ale to trzeba by chcieć.

Cała trasa S3 ma być kompletna, taka jest gospodarka i logika. Buduję się trasy w jakims porządku tranzytowym.

Szybkie drogi do JG też są ważne, ale to inna bajka.