WFOŚ zakwalifikował w naszym regionie do dofinansowania działania zmierzające do usunięcia azbestu w Jeleniej Górze, Janowicach, Jeżowie, Pieńsku, Zgorzelcu (gmina), Leśnej, Lubaniu (gmina), Świerzawie, Bolkowie, Mysłakowicach, Bolesławcu (miasto i gmina), Wojcieszowie, Kamiennej Górze (miasto i gmina), Piechowicach, Szklarskiej Porębie, Węglińcu, Bogatyni, Siekierczynie oraz Starej Kamienicy.
Dofinansowanie, jakie otrzymują gminy zależy od dochodów podatkowych gminy w przeliczeniu na jednego mieszkańca i może wynieść 100, 70 lub 40 proc. ponoszonych przy usuwaniu azbestu kosztów. Te koszty obejmują demontaż, zbieranie transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest. Na środki mogą liczyć tylko te samorządy, które przeprowadziły inwentaryzację wyrobów zawierających azbest i realizują program usuwania azbestu zatwierdzony przez radę gminy.
Według założeń krajowego programu usuwania azbestu wszystkie wyroby zawierające szkodliwe włókna mają zostać zutylizowane do końca 2032 r.
Komentarze (1)
Gmina Podgorzyn w czarnej dziubdziuś !