Przejść ul. Sobieszowską w godzinach szczytu, kiedy ruch w obydwu kierunkach jest spory i wszyscy się spieszą, łatwo nie jest. Zamontowany azyl zdecydowanie to ułatwi. Niewiele osób jednak wie, że zamontowana „wysepka” w myśl zasad ruchu drogowego zmienia sytuację pieszego. Teraz pokonuje on niejako dwa przejścia dla pieszych. Oznacza to, że po przejściu odcinka połowy szerokości jezdni, musi ponownie rozejrzeć się i wkroczyć na pas ruchu tylko, kiedy jest wolny – inaczej niż na pasach bez azylu.
Azyle montuje się na wniosek mieszkańców, policji lub urzędników, którzy dostrzegą taką potrzebę. - Koszt zamontowania azylu to około 5 tys. zł – mówi Norbert Łukaniuk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze. W mieście takich instalacji jest więcej, a obecnie rozważany jest montaż „wysepki” na przejściu przy ul. Wolności, na wysokości skrzyżowania z ul. Ludową.
Komentarze (11)
dobre rozwiązanie i jest widoczna poprawa w organizacji ruchu, ułatwienie wjazdu na obwodnicę w okolicy grabarowa i zabobrza, własnie te wysepki, czy choćby wprowadzenie jezdni jezdni jednokierunkowych na wiejskiej/jordana. Graulacje dla nowego dyrektora!
Ten "azyl" jest spoko, ale ten koło gorzelni to zamach na życie kierowców. Wbijasz się w niego i rozcina ci auto na pół. Ktoś to w ogóle odbierał? Czy to zły sen tego poprzedniego, wiecznego dyrektora dróg i mostów?
A co, wolałbyś wbić się w pieszego? To urządzenie chroni pieszych przed takimi, co chcą ich przejechać.
Kolejna blokada na drodze, niech dodadzą barierki, klomby a najlepiej niech całkiem zagrodzą drogi wtedy na pewno będzie bezpieczniej
Dla twojego tico w gazie to chyba nie jest przeszkoda? Miesiąc masz prawko z chipsów i już kozaczysz?
[quote=dde]Kolejna blokada na drodze, niech dodadzą barierki, klomby a najlepiej niech całkiem zagrodzą drogi wtedy na pewno będzie bezpieczniej[/quote]
Oj biedaczek wyraził swoją negatywną opinię. Jak Tobie nie pasuje ta "blokada na drodze", to jeździj sobie po własnym podwórku i tam rozwijaj zawrotne prędkości.
Te azyle to najlepsze, co może być dla pieszego - raz, że nie musi stać jak k****n czekając aż ktoś łaskawie go przepuści (albo rozjedzie), bo prędzej będzie wolny jeden pas niż dwa, dwa, że ogranicza ruch maksymalnie na jednym pasie, trzy - jeżeli jest to osobnik poruszający się z prędkością dryfu kontynentów, nie spowoduje chęci mordu u kierowców.
Mam nadzieję, że będzie takich więcej. Jak bardzo poprawiają bezpieczeństwo - widać m.in. w Jaworznie, gdzie rzekomo nie było żadnego śmiertelnego potrącenia pieszego od dwóch lat. Gdyby tylko piesi potrafili z tego korzystać - bo przecież większość z nich widzi tylko jedno przejście (bo na środku azylu dalej są pasy) i nie korzysta z zalet takiego rozwiązania.
Brawa dla pana Łukaniuka, wykonuje kawał świetnej roboty.
Jest jeden problem.
Na zdjęciu to nie jest azyl tylko przejście dla pieszych zabezpieczone krawężnikami/ wysepkami.
I jeżeli po jednej stronie jest pieszy to po drugiej trzeba stanąć i go przepuścić.
Azyl nie powinien mieć namalowanych pasów po środku.
Jest dokładnie tak jak napisałeś. Zarząd Dróg montując taki zestaw oznaczeń powieniń zrobić to zgodnie z przepisami żeby spełniało sowją rolę. Nie usuwając starych znaków poziomych (pasów ze środka azylu) wprowadza pieszych i kierowców w błąd bo z oznaczeniami poziomymi w wysepce jest to zwykłe przejście dla pieszych.
Pilnie trzeba postawić 2 znaki na ul Sobieszowskiej, w bramie od zakladu pogrzebowego C2 nakaz skrętu w prawo i B21 zakaz skrętu w lewo tam jest podwójna ciągła.
przejście dla pieszych przy Wolności 299 przed rondem trzeba oswietlić!